שיקום נזקי מים

לא תמצאו מחירים טובים יותר באינטרנט! נסו אותנו!

אז מה היה לנו בכתבה:

התהליך המלא של שיקום נזקי מיםשיקום נזקי מים

שיקום נזקי מים, הוא שם כולל לשיקום הבית או המבנה לאחר הצפה או נזילה והוא כולל לצד איתור ופתרון התקלה עצמה, בעיקר את ייבוש הרטיבות ברצפה, ייבוש החול הרטוב, ייבוש מים כלואים מתחת הרצפות ווידוא כי אחוזי הלחות נמצאים בנורמה. לאחר מכן נערך הטיפול ברטיבות הקפילארית ותיקון הנזקים שנוצרו בעקבותיה.

על פעולות אלו להיעשות  במהירות ביעילות, ובהשתדלות גבוהה ללא הרס רב של הריצוף  ובמינימום זמן ובכמה שפחות הוצאה מצד הלקוח. כדי להגיע לתוצאה זו מומלץ לפנות לחברת DRY ייבוש נזקי הצפות  המספקת את כלל השירותים ומנוסה בתחום. הנה מדריך קצר המסביר על כל התהליך של שיקום נזקי מים מתחילתו ועד סופו.

מקור הרטיבות

עוד קודם שניגע בהליך עצמו של שיקום נזקי מים, נבין את המקור ממנו יכול לנבוע פוטנציאל ההרס. רטיבות במבנה יכולה לנבוע מכמה מקורות ובראשם נזקי טבע מחד ובעיות אינסטלציה, מאידך. על נזקי הטבע אין לנו שליטה, למרות שנוכל לצמצם במעט את פגיעתם אבל לרוב נחווה הצפות בעקבות גשמים סוערים או רטיבות בעקבות איטום לא נכון של החלק החיצוני בבית. במקרה של הצפה בעקבות מי גשמים, כמובן שכדאי שנשאב או נגרוף את המים במהירות החוצה אבל כדאי שנדע, שחלק מן המים יצליחו לחלחל אל מתחת לריצוף ויגרמו לרטיבות מתחת לריצוף ויבצעו נזקים בהמשך.

המקור השני הוא כמובן בעיות באינסטלציה. במקרה שלנו זה לרוב פיצוצים או דליפות מצינורות ומקורות מים גלויים בתוך הבית או חמור יותר, בצינורות או ביוב, הטמונים בקירות או מתחת לרצפה. במקרה שכזה, נתקשה לגלות את הנזילה עד שיופיעו הנזקים שלה בפועל.

הנזקים

החשיבות בייבוש ושיקום נזקי מים מהיר, נובעת מהנזקים הכבדים שגורמים הרטיבות והמים הכלואים בקיר או מתחת לרצפה. גם אם נצליח במאמצים רבים לסלק את המים עצמם, הרי שהם משאירים מאחוריהם רטיבות ולחות, המתבססים ונספגים במצע שמתחת לרצפות או בקיר ומשם ממשיכים בפגיעתם, הן בתשתית המבנה ובקירות והן בתכולת הדירה ובעיקר בבריאות של הדיירים.

הרטיבות תגרום עם הזמן  לקילופי צבע, נפילת טייח , התנפחויות בקיר ועיוות ועיקום הריצפה וכן יצירת פטריות מסוכנות, עובש וטחב – המזיקים מאוד לבריאות ואינם מומלצים לנשימה. במקרים מסוימים, חריגים אומנם, רטיבות קשה יכולה לגרום גם להיחלשות יסודות המבנה וערעור יציבותו. מהירות זמן הטיפול בייבוש רטיבות כלואה היא קריטית כיוון שהבעיה עם הרטיבות היא שאינה שוקטת במקומה אלא מתפשטת ומזיקה גם באזורים נוספים.

מלוא התהליך של שיקום נזקי מים

בניגוד למה שרבים חושבים, ייבוש מצע המילוי מתחת לאריחים ובקירות המבנה הוא אחד מן החלקים הסופיים של התהליך כולו. זהו מהלך חשוב אך הוא חייב לבוא בצמוד להקפדה על כלל הפעולות מתחילתם ועד סופם.נזקי מים טיפול

איתור הנזילה – כאשר מתעורר חשד לנזילה, בעיקר כאשר רואים בשלב ראשון טחב או עובש על הקיר, פיצוצים בטיח וסדקים בצבע או כתמים לבנים בין המרצפות, מומלץ לפנות אל מומחה באיתור נזילות שיאתר ויאבחן את העובש. האיתור מתבצע כיום בצורה נקיה ומהירה, ללא צורך לעקור רצפות וזאת באמצעות הטכנולוגיה הטרמית, המצביעה במדויק על המקום בו מתרחשת הנזילה בפועל(לעיתים תהיה רחוקה מטרים ספורים מהופעת סימפטום הנזק). לאחר האיתור, יופק לכם דו"ח הממפה את כל הצנרת ומציע גישה לטיפול בבעיה.

תיקון המקור לנזילה – לאחר שאיתרנו את מיקומה המדויק של הנזילה, מגיע שלב תיקון הבעיה. זה יכול להיות החלפת צנרת, איטום מחדש, שחרור סתימה, חיזוק מחבר ועוד ועוד. כאן המדובר בעסק המצריך הרס מסוים אבל אודות לאיתור המדויק, הוא מצומצם מאוד.

בדיקת הלחות– לאחר שווידאנו שהנזילה טופלה וכי המים נפסקו, איננו עוצרים. מים רבים כבר ניקוו ושוכנים כעת מתחת לרצפות, במקומות שונים. כדי לבדוק את רמת הרטיבות, משתמשים בהשכרת יבשנים, אשר נדון בהם גם בסעיף הבא, ובאמצעותם חוצבים חורים קטנים בריצוף, שם נוטלים דגימות חול ובודקים באמצעות מכשור מתקדם את רמת הלחות בהם. במידה והיא מעל לנורמה המותרת, נעבור לייבוש אקטיבי

ייבוש – מן היבשנים יוצאים צינורות יניקה, באמצעות ואקום, אשר סופחים החוצה את הרטיבות. חלק מן היבשנים גם מעניקים חום אשר גורם לאידוי הנוזלים. המכשירים המתקדמים שקטים מאוד ואין בעיה להפעילם ברקע, כאשר הבית ממשיך להתנהל כרגיל.

סיום ותיקון– לאחר הייבוש המוחלט (עמידה מתחת לרף המקסימום) נדרש לאטום את החורים שנקדחו, בצורה אסתטית ומושלמת. לאחר מכן יש לבצע ניקוי של האזור וחיטוי כנגד העובש והטחב וכן תיקון של הנזקים בקירות. רק אז מסתיים התהליך כולו והחיים חוזרים למסלולם.

"DRY ייבוש נזקי הצפות" מציעים שירותים מקצועיים, אמינים ובסטנדרט גבוה בכל שדרת הביצוע של שיקום נזקי מים. נשמח לעמוד גם לשרותכם.

איתור נזילות

סוג הנזילה לאיתורטווח מחיריםהערות
נזילה בצנרתהחל מ-950 ש"ח
נזילה בקירותהחל מ-950 ש"ח
איתור נזילה עם מצלמה תרמיתהחל מ-850 ש"חשימוש יעיל בטכנולוגיה על מנת לגלות נזילות ללא צורך בשבירת קירות
נזילה בגגהחל מ-900 ש"ח
נזילה בחצרהחל מ-1100 ש"ח
איתור רטיבותהחל מ-1000 ש"חרטיבות בקירות חיצוניים, פנימיים, גגות או איתור מקור הלחות

בדיקות אינסטלציה

סוג הבדיקהטווח מחיריםהערות
בדיקת איטום קירותהחל מ-1,100 ש"חקירות חיצוניים
בדיקת איטום קירותהחל מ-900 ש"חקירות בתוך הבית
בדיקת איטום לגגהחל מ-25 ש"חמחיר למטר רבוע
בדיקת לחות החל מ-950 ש"ח
בדיקת צנרת ביובהחל מ-150 ש"ח

איתור נזילות בתוך שימוש בכלים טכנולוגיים - מחירון

סוג הכליטווח מחיריםהערות
שימוש במד לחץהחל מ-400 ש"חאיתור באמצעות מדידת לחץ
שימוש במערכת אקוסטיתהחל מ-1,350 ש"חאיתור באמצעות סאונד
שימוש במצלמה טרמיתהחל מ-1,150 ש"חאיתור באמצעות טמפרטורה
בהרבה מקרים חוסך שבירה מיותרת של קירות או הרמת מרצפות

צילום קווי ביוב

סוג העבודהטווח מחיריםהערות
צילום קווי ביובהחל מ-1,450 ש"ח
איתור תשתיותהחל מ-2,100 ש"חתלוי בסוג התשתיות
תלוי בגודל התשתיות
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!