ייבוש תת רצפתי

לא תמצאו מחירים טובים יותר באינטרנט! נסו אותנו!

אז מה היה לנו בכתבה:

התהליך המלא של ייבוש תת רצפתי

ייבוש תת רצפתי, הוא שם הקסם לסדרת פעולות מורכבות וארוכות, אשר מסוגלות לפתור אתכם מהצרה של נזילה, פיצוץ או איגום מים מתחת לרצפות. בעבר מי שהיה מגלה את הנזקים הנוראיים של מים שנכלאו מתחת לרצפות, היה מתחיל להרוס חצי בית בשביל לאתר את מיקום המים וכדי להגיע לבעיה ואת החצי השני להרוס, כדי ליבש את המים שהצטברו.

ייבוש תת רצפתי חוסך את כל כאבי הראש ואת הכסף הרב שנשפך על הרס ותיקון ריצוף. לאחר בדיקת לחות ברצפה באמצעות מכונות שקטות, הוא שואב ויונק את הלחות מן הרצפה עד לעמידה בתקן ואת הכל הוא עושה בצורה אסתטית ובלי לגרום כמעט לנזקים. מכונה זו, בשל הזמן הרב שנדרש לטיפול מלא, חייבת להיות מושכרת לתקופה ארוכה. לכן, כדאי ללמוד על התהליך כולו, החל מגילוי הבעיה ועד לסיומה המוצלח.

הבנה שבכלל יש בעיהטיפול תת רצפתי

באופן טבעי, נזילה או דליפה מצינור שנמצע מתחת לרצפה, אינה גלויה עבורנו. לכן, נתקשה לזהות שבכלל קיימת בעיה. היא תלך תגדל ותבעבע מתחתינו ולא נכיר בה. רק כאשר נזהה כבר את סימני הנזקים, נדע שיש בעיה. לרוב נזהה רטיבות, עובש או נפיחויות וקילוף צבע וטיח מעל גבי הקירות. דבר זה קורה בשל התפשטות המים מהרצפה אל הקירות. חשיבות איתור ואבחון עובש בזמן וטיפולו באמצעות ייבוש תת רצפתי הוא קריטי. לעיתים נראה בינות לאריחים כתמים לבנים, המעידים על מליחות ולחות, שנמצאים מתחת ולעיתים נראה גם את הרצפות שוקעות לאחר שהמים מוססו את החול מתחתיהם. אפשרות אחרת, הכואבת גם בכיס, היא זיהוי חשבון מים מנופח, המעיד על נזילה חזקה, היכן שהוא בבית.

איתור הנזילה

לכאורה, מצאנו נזק, למשל בדמות קיר ומשקופים שהתנפחו והתעוותו מהרטיבות. מכאן נסיק שהנזילה מתחתם. ובכן, הלוואי וזה היה כל כך פשוט. למים נטייה לחלחל ולהיספג ממקום למקום. בדרך כלל, הפיצוץ בצינור יכול להיות רחוק גם כמה מטרים מהמקום בו נראה את התוצאה. בעבר, כדי לגלות את הבעיה, היו עוקרים ומרימים חצי מהבית עד זיהוי בעין של הנזילה.

אנחנו כאמור בעניין של כמה שפחות נזק, גם באיתור וגם בתהליך ייבוש תת רצפתי. בחברת DRY המתמחה באיתור נזילות ובייבוש תת רצפתי איתור הנזילה נעשה באמצעות מצלמה טרמית. בשיטה זו, ניתן לבנות מיפוי של כל העולם שמתחת לרצפה וכל הסתעפויות הצנרת או הביוב ולאתר בדיוק של סנטימטרים, באמצעות הפרשי הטמפרטורות, את מקור הנזילה. או אז, הטיפול יהיה ממוקד רק בשטח קטן זה.

טיפול

לאחר איתור הנזילה או מקווה המים, יש צורך להבין מה השתבש? האם זה איטום לא טוב, פיצוץ בצינור, דלף ביוב וכיוב'. לאחר מכן, יש לבצע תיקון מקצועי  של הצנרת, איטום מחדש או כל פתרון אחר שנדרש. חשוב להבין שלהתעלם מהרטיבות לא יפתור את הבעיה ורק לאחר שנפסיק את זרימת המים, נגיע לשלב הייבוש.

בדיקת לחות

רגע, אבל אם עצרנו את הנזילה, למה שנצטרך ייבוש תת רצפתי? ובכן, המים אמנם נעצרו אבל המים שכבר נספגו במשך תקופה ארוכה, לא הולכים לשום מקום. הלחות והמים שכעת נמצאים בתוך המצע שמתחת לרצפות, ימשיכו לטפס ולהרוס קירות ורהיטים. כאן נכנסים לתמונה היבשנים. הם חורצים נקודות קטנות ברצפה, דרכם מוצאים כמות קטנה של מצע, המוכנסת למכשיר המודד את רמת הלחות שבה. אם התוצאה בבדיקת הלחות גבוהה מן התקן המותר, יש צורך ביצוע ייבוש תת רצפתי. תהליך דיגום זה קורה כמה פעמים במהלך תהליך היבוש ויכול להעיד על התקדמותו.

ייבוש תת רצפתיייבוש תת רצפתי

באמצעות החורים שנוצרו לצורך דיגום הלחות, מוחדרים צינורות וזרועות היבשן אל מתחת לרצפות. דרך צינורות אלו, באמצעות ואקום, יונקים את הלחות מהמצע. זהו תהליך שעשוי לקחת גם חודש וחצי. הוא איטי אך יעיל מאוד.  המכונה תוצב בקרבת מקום והצינור לה יכנס לרצפה אבל תוכלו להמשיך בשגרת יומכם.

תיקון הרצפה והפקת דו"ח

לאחר היבוש הסופי ובדיקה כי אחוזי הלחות מתחת לרצפה חזרו אל מתחת לתקן, יש צורך בביצוע איטום וסידור החורים הקטנים שנוצרו, מילוי מצע במידה וצריך וכד'. בנקודה זו גם עליכם לקבל לידכם דו"ח מקיף על הבעיה, האיתור שלה ומיפויה וכן אחוזי הלחות העדכניים לאחר הייבוש. דו"ח זה חשוב מאוד, שכן הוא ישמש אתכם, במידה ותרצו למכור את הדירה בעתיד ותדרשו להמצאתו.

טיפול מונע

החלק האחרון הוא להשתדל לא להגיע שוב למצב כזה. לא תמיד נוכל או נרצה לחדש את כל הצנרת הישנה והבלויה שלנו אבל אם זה מתאפשר- זה דבר טוב. בנוסף, עלינו לאטום היטב חיצונית וביחוד את המקומות המועדים כמו מקלחות ואמבטיות ולחזק מחברים בצינורות המים הגלויים. ובעיקר, בכל גילוי של רמז להצפה או נזילה ולו הקטן ביותר, מיד לשאוף לפתרון ולא לחכות.

נתקלתם בנזקי רטיבות,? המומחים של DRY יסייעו לכם בפתרון הבעיה, בהשכרת ציוד ייבוש תת רצפתי וביעוץ מקיף.

איתור נזילות

סוג הנזילה לאיתורטווח מחיריםהערות
נזילה בצנרתהחל מ-950 ש"ח
נזילה בקירותהחל מ-950 ש"ח
איתור נזילה עם מצלמה תרמיתהחל מ-850 ש"חשימוש יעיל בטכנולוגיה על מנת לגלות נזילות ללא צורך בשבירת קירות
נזילה בגגהחל מ-900 ש"ח
נזילה בחצרהחל מ-1100 ש"ח
איתור רטיבותהחל מ-1000 ש"חרטיבות בקירות חיצוניים, פנימיים, גגות או איתור מקור הלחות

בדיקות אינסטלציה

סוג הבדיקהטווח מחיריםהערות
בדיקת איטום קירותהחל מ-1,100 ש"חקירות חיצוניים
בדיקת איטום קירותהחל מ-900 ש"חקירות בתוך הבית
בדיקת איטום לגגהחל מ-25 ש"חמחיר למטר רבוע
בדיקת לחות החל מ-950 ש"ח
בדיקת צנרת ביובהחל מ-150 ש"ח

איתור נזילות בתוך שימוש בכלים טכנולוגיים - מחירון

סוג הכליטווח מחיריםהערות
שימוש במד לחץהחל מ-400 ש"חאיתור באמצעות מדידת לחץ
שימוש במערכת אקוסטיתהחל מ-1,350 ש"חאיתור באמצעות סאונד
שימוש במצלמה טרמיתהחל מ-1,150 ש"חאיתור באמצעות טמפרטורה
בהרבה מקרים חוסך שבירה מיותרת של קירות או הרמת מרצפות

צילום קווי ביוב

סוג העבודהטווח מחיריםהערות
צילום קווי ביובהחל מ-1,450 ש"ח
איתור תשתיותהחל מ-2,100 ש"חתלוי בסוג התשתיות
תלוי בגודל התשתיות
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!