ייבוש קירות רטובים

לא תמצאו מחירים טובים יותר באינטרנט! נסו אותנו!

אז מה היה לנו בכתבה:

ייבוש קירות רטובים

ייבוש קירות רטובים

רטיבות בקירות הפנימיים של הבית איננה דבר שכדאי או רצוי להתעלם ממנו, למרות הנטייה של כולנו להמעיט בחשיבות כתם עובש או פיצוצים וקילופים בצבע ובטיח שעל הקירות. רטיבות שאינה מטופלת או מיובשת, עלולה, במידה ותמשך זמן רב, לפגוע ביציבות הבית כולו, שכן מלבד הנזקים החיצוניים והאסתטיים, היא מכרסמת גם בתשתיות חשמל ותקשורת וכן ביציבות הקירות עצמם, בבטון ובברזל שבתוכו, עד ערעור היציבות כולו.

לא פחות חשובה מכך, היא סוגיית הבריאות של כל בני המשפחה המתגוררים במקום. הרטיבות יוצרת טחב, ועובש על הקיר, אשר למעשה עשירים בפטריות ובקטריות המזיקים לבריאות, של ילדים, נשים הרות, מבוגרים ואלרגיים וככלל מזיקים אם נושמים אותם באופן רצוף. כל זה, הופך את נושא ייבוש קירות רטובים לקריטי. הנה מדריך קצר על הבעיה ופתרונה.

הגורמים לרטיבות בקירות הפנימיים של הבית

רטיבות בקירות פנימיים, נגרמת לרוב משתי סיבות עיקריות – נזילה מהגג או מצינורות גלויים בתוך הבית או כתוצאה מפיצוץ או דליפה מצינורות או ביוב הנמצא מתחת לריצוף או בתוך קירות הבית. בעוד הגורם הראשון קל יחסית לטיפול בשל היותו נגיש ובעוד הוא  גם קל לגילוי, באופן מהיר יחסית, הרי שנזילות בצינורות הטמונים מאחורי הקירות ורטיבות מתחת לריצוף– מורכבת הרבה יותר. הסיבה לכך היא העובדה שקשה לנו לגלות את הנזילה בשעת התרחשותה ונזכה ללמוד על קיומה, רק כאשר נראה את הנזקים שהיא גרמה. הסיבה השנייה היא היותה כמעט שאינה נגישה וקלה לטיפול.

רטיבות בקיר פנימי מול רטיבות בקיר חיצוניטיפול בקירות רטובים

רטיבות יכולה להיות גם בקירות חיצוניים אך הבעיה הגדולה יותר היא היווצרותם בקירות הפנימיים של הבית. הסיבה לכך הינה משום שהאיטום והבידוד בקירות החיצוניים גבוהים ואיכותיים יותר, שכן הם מיועדים לספוג כמויות גדולות של גשמים. אם האיטום בוצע טוב או חודש לאחרונה, הם יעמדו בכך בקלות. הקירות הפנימיים לעומתם, הרבה פחות מבודדים או מיועדים להכיל רטיבות ולכן רטיבות שעולה בהם תגרום נזק גדול מאוד. לכן זוהי הסיבה לדאוג להתחלה מהירה של ייבוש קירות רטובים ושיקום נזקי המים.

גילינו סימני רטיבות בקיר. מה הלאה?

במידה וגילתם  סימני רטיבות בקיר פנימי, כנראה שקיימת היכן שהוא בעיה של נזילה. לצערנו, לא ניתן ללמוד ממקום הסימן על מקור הרטיבות. אפילו לא נוכל לקבוע כי הנזילה היא מצינור שבקיר ולא מצינור מרוחק שנמצא בכלל ברצפה. למים יש 2 תכונות הבאות לידי ביטוי בנזקי רטיבות. הראשונה היא רצונם לנוע הלאה. להתפשט. לכן נזילה יכולה להיות מרוחקת מטרים ספורים מהמקום בו המים החליטו לפרוץ בקיר ולתת לנו את סימן הרטיבות.

התכונה השנייה היא היכולות של המים לעלות מעלה, כמו הדם בגוף שלנו העושה דרכו בקרבנו באמצעות הנימים. בשל כך, נקראת הרטיבות הנוצרת בקירות בשם רטיבות קאפילרית (קאפילרי=נימים באנגלית). המים נעים בנימים בחללים בקיר מהרצפה ישר לקירות ובתוכם. לכן, ייבוש קירות רטובים הוא חשוב אך יתכן וגם נצטרך ייבוש רטיבות כלואה ברצפה.

תהליך היבושקירות רטובים ייבוש

על תהליך היבוש להיעשות רק לאחר איתור הבעיה ותיקונה המלא. רק אז נבצע שאיבת מים מן הקיר או מתחת לרצפה, אם צריך וכן ייבושם. בעבר, כדי ליבש היה צורך לשבור קירות, לחשוף ולקלף טיח, לעקור את הרצפות ולגלות את תחתיתם וכד'. למזלנו, ימים אלו עברו וכעת ניתן לבצע תהליך של יבוש קירות רטובים מהיר, נקי, יעיל וזול יותר.

לצורך הייבוש משתמשים במכשירים טכנולוגיים מתקדמים הנקראים יבשנים שמטרתם הראשונה היא לינוק ולספוח אל עצמו נוזלים הנמצאים במקומות כלואים ואת הלחות שבחומר וכן במכשירים אשר תפקידם ליצור חום החודר את הקירות ובעצם גורם לאידוי הנוזלים החוצה. חשוב לזכור שלולא התערבות זו, המים יתקשו לצאת באפון טבעי היות והם טמונים בחללים חשוכים, קרים, שאינם חשופים לשמש המייבשת.

מלבד השכרת יבשנים, ניתן כאמור להיעזר גם בתנורי חימום ייחודיים (לא מה שיש לכם בבית), מכשירי אידוי ועיבוי מים ועוד. בסיום תהליך היבוש, שיתכן וייקח כמה ימים ואף מעבר לכך ולאחר בירור כי רמת הלחות והרטיבות הגיעה לתקן המותר, ניתן סוף סוף לתקן את הנזקים עצמם בקיר, לצבוע מחדש וכד'.

'DRY ייבוש נזקי הצפה' הינה חברה המתמחה בטיפול בנזקי צים וייבוש קירות רטובים. ברשותנו שלל מכשירים ומכונות ייבוש בטכנולוגיות שונות, להשכרה לטווח ארוך. נשמח לסייע גם לך.

איתור נזילות

סוג הנזילה לאיתורטווח מחיריםהערות
נזילה בצנרתהחל מ-950 ש"ח
נזילה בקירותהחל מ-950 ש"ח
איתור נזילה עם מצלמה תרמיתהחל מ-850 ש"חשימוש יעיל בטכנולוגיה על מנת לגלות נזילות ללא צורך בשבירת קירות
נזילה בגגהחל מ-900 ש"ח
נזילה בחצרהחל מ-1100 ש"ח
איתור רטיבותהחל מ-1000 ש"חרטיבות בקירות חיצוניים, פנימיים, גגות או איתור מקור הלחות

בדיקות אינסטלציה

סוג הבדיקהטווח מחיריםהערות
בדיקת איטום קירותהחל מ-1,100 ש"חקירות חיצוניים
בדיקת איטום קירותהחל מ-900 ש"חקירות בתוך הבית
בדיקת איטום לגגהחל מ-25 ש"חמחיר למטר רבוע
בדיקת לחות החל מ-950 ש"ח
בדיקת צנרת ביובהחל מ-150 ש"ח

איתור נזילות בתוך שימוש בכלים טכנולוגיים - מחירון

סוג הכליטווח מחיריםהערות
שימוש במד לחץהחל מ-400 ש"חאיתור באמצעות מדידת לחץ
שימוש במערכת אקוסטיתהחל מ-1,350 ש"חאיתור באמצעות סאונד
שימוש במצלמה טרמיתהחל מ-1,150 ש"חאיתור באמצעות טמפרטורה
בהרבה מקרים חוסך שבירה מיותרת של קירות או הרמת מרצפות

צילום קווי ביוב

סוג העבודהטווח מחיריםהערות
צילום קווי ביובהחל מ-1,450 ש"ח
איתור תשתיותהחל מ-2,100 ש"חתלוי בסוג התשתיות
תלוי בגודל התשתיות
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!