מייבש לחות ביתי

לא תמצאו מחירים טובים יותר באינטרנט! נסו אותנו!

אז מה היה לנו בכתבה:

מייבש לחות ביתי ומייבשים מקצועיים למקרי קיצון

סוגי מייבשי לחות

לעיתים, כתוצאה מלחות גבוהה בחלל החדר, בין אם זה מקום לח מאוד ולא מאוורר דיו, כמו אמבטיה,  חדר כביסה או מרתף ובין אם אלו חללים שדווקא כן גדולים ומאווררים, הולכים ומצטברים נזקים גדולים הנגרמים מלחות גבוהה. אחד מהנזקים המוכרים וכזה הגורם לנו לאי נחת גבוהה, הוא העובש על הקיר.

עובש הוא למעשה פטריה, אשר נוצרת על רקע הפרשי טמפרטורות ולחות גבוהה בחלל. למעשה פטריה זו היא אורגניזמים חי, שנפוץ מאוד בטבע, לרוב אינו מזיק ואפילו משתמשים בו בתעשייה. אלא שהבית שלנו אינו הטבע. אין בו זרימת אוויר מספקת ואנחנו נמצאים בתוכו, בחללים סגורים שעות רבות.

פצצת זמן מסוכנת

במקרה זה, העובש הופך לפצצת זמן מסוכנת מבחינתנו. התפשטות העובש בקירות מייצרים נבגים רעלניים אשר עלולים לסכן תינוקות ופעוטות כמו גם קשישים, נשים בהריון, אלרגיים ובעלי מערכת חיסונית מוחלשת. למעשה, בנשימה של הנבגים האלו לאורך זמן, גם אדם בריא וממוצע עלול להיות בסכנה, עד כדי חולי קשה.

העובש אינו מסתפק בהפרעה לבריאותנו אלא גם מזיק לקירות, טקסטיל סמוך להם כמו וילונות ומצעים, רהיטים, ספרים שבתוכם, בגדים ועוד. קיים צורך מידי כדי לפעול נגדו והפעלת מייבש לחות ביתי יכולה לסייע מאוד למניעתו.

מייבש לחות ביתי כנגד תנאי העובש

נבגי העובש קיימים כמעט בכל מקום אבל משגשגים במיוחד באזורים לחים עם טמפרטורה משתנה וחוסר אוורור . כמובן שניתן לנקות או להשמיד את כתמי העובש בכל פעם שהם יצוצו אבל זוהי עבודה סיזיפית שסביר ולא ננצח בה. אם לא נשנה את התנאים עצמם, הוא ישוב ויצמח ויפרח על הקירות, סמוך לפאנלים, סביב האיטומים השונים, משקופים ועוד מקומות.  נבגי העובש  הנישאים באוויר ימשיכו לחפש להם מקום לח אחר להשתקע בו. לכן קיים צורך במייבש לחות אשר למעשה יספח את הלחות ולא יאפשר לעובש את המקום הנעים לו הוא זקוק.

מהו מייבש לחות ביתי?

מייבשי לחות להשכרה

מייבש לחות ביתי או בשמותיו האחרים 'קולט לחות' או "מוריד לחות' הינו מכשיר להוריד את הלחות בחללים בהם הוא מוצב. המכשיר הנייד יכול להיות ממוקם בכל מקום, החל מהסלון, חדר השינה, מרתף, חדרי ארונות וכד'. תחשבו רגע על מזגן- רק בהפוך. מייבש לחות ביתי קולט אוויר לח וחם, מקרר אותו בתוך מערכת צינורות קרים ובעצם מנטרל את הלחות העודפת מתוכו ומשחרר אותו חזרה לחלל החדר יבש יותר. הלחות עצמה מתעבה והופכת למים במיכל אגירה מיוחד.

סופחי הלחות הביתיים הם שקטים, ניידים, קלים מאוד לתפעול ובעיקר קומפקטיים. למעשה, זוהי גם המגרעה שלהם וזוהי גם העובדה, לפיה במקרים קשים של עובש או כאשר הסיבה להיווצרותו היא קיר או רצפה ספוגים מים, נזדקק לשכור מכשירי ייבוש מתקדמים ומשמעותיים יותר.

עובש כתוצאה מנזילה או הצפה

במקרה של רטיבות מתחת לריצוף, כאשר המים חלחלו אל מתחת לרצפה או במקרה של נזילה או פיצוץ של צינור המוחבא במעבה הקיר או מתחת לרצפות אנחנו כבר מדברים על בעיית לחות מסדר אחר. כאן העובש יתפתח הרבה יותר מהר והלחות תגרום גם לפירור חומרי בניה, נשירת וקילוף צבע וטיח ועיוות קירות ורצפות.

הבעיה הגדולה יותר היא שספיחת לחות באופן טבעי על ידי השמש או על ידי מייבש לחות ביתי אינה אפקטיבית. המים צבורים במקום נסתר מהשמש מתחת לריצוף ואינם נמצאים באוויר כדי שסופח הלחות יקלוט אותם ויש צורך בייבוש רטיבות כלואים.

יבשנים מקצועיים חודרים

במקרה כזה נדרש למכשור מתקדם וגדול יותר אותו ניתן להשכיר מחברות מתמחות. בעזרת יבשנים ניתן לקדוח חורים קטנים במרצפות או בקירות ולהחדיר דרכם צינורות אשר מצד אחד מחממים ומיבשים את האזור ומצד שני, באמצעות ואקום, שואבים ויונקים כמו שואב אבק את הלחות והרטיבות. פעולה משולבת זו, בסיומו של תהליך, תביא לכך שהקיר יהיה יבש על פי התקן ולאחר הסרת כתמי העובש שכבר נוצרו על הקירות, נקבל קיר נקי ויבש באמת.

זה לצד זה

טיפול במייבשי לחות

כמובן שיבשן מקצועי לא כדאי לקנות. אנו מאחלים לכם שלא תזדקקו לו אף פעם. במקרים הנדירים בהם מתרחשים הצפה או פיצוץ – תוכלו לבצע השכרת יבשנים מחברה מקצועית של אינסטלטורים היכולים גם לתקן את הנזילה וגם להתקינו ולמקמו נכון בבית שלכם. ביומ-יום, במידה וחלל מסוים אצלכם אינו מאוורר דיו ומאופיין בלחות גבוהה באוויר, יתכן ומיבש לחות ביתי, יעשה עבורכם עבודה מספיק טובה במניעה.

מומחי 'DRY ייבוש נזקי הצפה' עסוקים שנים רבות בהצלחה באיתור וטיפול בנזילות והשכרת יבשנים מקצועיים מתקדמים. במידה ותצטרכו את שירותינו או ייעוץ כלשהו- אנחנו פה בשבילכם.

חשיבות מייבש לחות למניעת עובש וטחב

רטיבות בקירות, עובש על הקיר, טקסטיל, רהיטים וסביב רצפות וחומרי איטום, הינם מטרד וגזרה שקשה לעמוד בהם. הרטיבות והעובש אינם רק בעיות אסתטיות אל גם טומנים בחובם שלל בעיות קשות אחרות.

הלחות והרטיבות, בין אם הם נמצאים באופן קבוע בחלל האוויר ובין אם הם נוצרו באופן חד פעמי בצורה חמורה, מביאים לצמיחת עובש שהינו מסוכן לנשימה לקטנים וגדולים, גברים ונשים כאחד. לצד הסכנות הבריאותיות הרבות, העובש והטחב מדיפים ריחות לא נעימים. בעצם, העובדה כי אנו מריחים את הריח הדוחה, היא סימן שאנו נושמים את הנבגים הרעילים של העובש ושוב, הסכנה לבריאותנו עולה.

הלחות והרטיבות גם מייצרים נזקים קשים למבנה כולו. החל מנזקים קלים יחסית כמו סדיקת קירות, ניפוח ועיוות רצפות וקירות, נשירת טיח וכד' ועד נזקים כבדים יותר הן לתשתיות וריהוט בחדר והן לתשתיות וחומרי הבניה הנמצאים בתוך הקיר עצמו.

מייבש לחות ככלי מלחמה

לא פשוט לקרוא תיגר ומלחמה על הלחות, הרטיבות והעובש. גם אם תפרוץ חלונות ותאוורר היטב את החללים, גם אם תקרצף באופן מידי כל סממן קטן של עובש, יהיה לך קשה לנצח. לעיתים הלחות והרטיבות נישאים באוויר. לעיתים הם מוטמעים בקירות ומגיעים מהאדמה הלחה שבחוץ או מאייתני הטבע שחודרים לבית. כל עוד הרטיבות והלחות נמצאים שם – העובש ימשיך ויחזור הנזקים ישובו ויופיעו

לכן קיים צורך להשתמש בסיוע של מייבש לחות. משום שמייבש הלחות מונע למעשה את הלחות עצמה שבאוויר או מוריד אותה לתקן המותר ובכך למעשה מונע את התנאים להיווצרות העובש והנזקים. לא צריך להילחם בהם כל הזמן, צריך רק לחנוק אותם עוד לפני פריחתם.

שיטה זולה ויעילהטיפול במייבש לחות

הצבת מייבש לחות ביתי בתוך חלל מועד לפורענות, היא השיטה הטובה ביותר וגם הזולה ביותר לפתרון המצב. ספיחת הלחות מן החלל הפנימי וייבוש הלחות שומרת על הקירות, הטקסטיל, הריהוט וכל מה שנפגע בדרך כלל מהלחות והעובש הבא בעקבותיה. מיבש לחות המוצב בחדר קולט את האוויר החם והלח, מעביר אותו בצינורות קירור ולאחר מכן מפזרו בחזרה, הפעם יבש יותר. הלחות שהייתה באוויר וכעת בתהליך הקירור הפכה למים, נאגרת במיכל מיוחד ומרוקנת החוצה בשלב מאוחר יותר. כך האוויר בחדר נהפך ליבש וצח יותר לנשימה.

מייבש לחות למקרים קשים

כל מה שאמרנו כעת, נכון למקרים רגילים אך לא קיצוניים. מקרה קיצון הוא מקרה בו בעקבות הצפה או נזילה או פיצוץ בצנרת, נוצרת רטיבות ולחות רבה בקירות עצמם או מתחת לרצפה. רטיבות ולחוות שכזו אינם ניתנים לייבוש על ידי מייבש לחות פשוט ואנו נזדקק למכשור מקצועי אותו ניתן להשכיר מחברת אינסטלטורים עם שירות של צוות מיומן, היודע גם לטפל בתיקון התקלה וגם בייבוש רטיבות כלואה שם המים שהצטברו במקומות בלתי נגישים.

אגב, רטיבות הכלואה ברצפה או במעבה הקירות אינה ניתנת לגילוי בקלות אך ניתן ללמוד עליה באמצעות נזקים האופייניים ללחות רגילה, כמו כתמי עובש, הפעם נרחבים יותר, קירות מנופחים, סדוקים ומפוצצים, כתמים לבנים המכונים ציפת סיד או אפלורנציה , המופיעים על גבי הריצוץ וברווחים בין האריחים ועוד.

היבשן המקצועימייבש למניעת עובש

ניקוז המים לבדו או לחילופין, טיפול נקודתי בעובש לא באמת יביאו לפתרון של הבעיה. לעומת זאת, יבשן לחות תת רצפתי מקצועי יעשה זאת באמצעות פעולה כפולה. ראשית, הוא יחרוץ חורים קטנים במרצפת לשם ישלחו זרועותיו בדמות צינורות אשר תפקידם לינור בואקום את המים, הרטיבות והלחות שמתחת לריצוף, גם את אלו שכבר נספגו בחול או במצע שמתחת לאריחים. במקביל, על גבי הצינורות מצויות אלקטרודות ומערכות מוליכי חום, אשר תפקידים ליצור חום שיביא לאידוי הלחות וליביושה באופן מהיר יחסית.

טיפול משלים

לצד שירות השכרת יבשנים, ניתן במקרים קשים ובמיוחד מול רטיבות גדולה בקירות, להפעיל אמצעים נוספים בדמות מייבש לחות כבד או סופח לחות תעשייתי, כמו גם  ציוד להנעת האוויר בחדר תותחי חום ומקרני חום גדולים ועוד. לכל אורך הדרך נערכת בדיקה מקצועית של אחוזי הלחות בחומר, באמצעות נטילת דגימות חול ובדיקת רמת הלחות שבהם. רק כאשר רמת הלחות נמוכה מאחוזי הלחות  המותרים בתקן (6 אחוז במצע חול ו-3 אחוז במצע שומשום), ניתן להפסיק את היבוש ולהחזיר את מצב החדר לקדמותו.

נתקלת בהצפה או נזילה גדולה? אל תחכה שהנזק יגדל. פנה אלינו ב'DRY ייבוש נזקי הצפה' ונספק לך גם שירות איתור ותיקון הנזילה וגם ייבוש מקצועי והשכרת מייבש לחות המותאם עבורך.

איתור נזילות

סוג הנזילה לאיתורטווח מחיריםהערות
נזילה בצנרתהחל מ-950 ש"ח
נזילה בקירותהחל מ-950 ש"ח
איתור נזילה עם מצלמה תרמיתהחל מ-850 ש"חשימוש יעיל בטכנולוגיה על מנת לגלות נזילות ללא צורך בשבירת קירות
נזילה בגגהחל מ-900 ש"ח
נזילה בחצרהחל מ-1100 ש"ח
איתור רטיבותהחל מ-1000 ש"חרטיבות בקירות חיצוניים, פנימיים, גגות או איתור מקור הלחות

בדיקות אינסטלציה

סוג הבדיקהטווח מחיריםהערות
בדיקת איטום קירותהחל מ-1,100 ש"חקירות חיצוניים
בדיקת איטום קירותהחל מ-900 ש"חקירות בתוך הבית
בדיקת איטום לגגהחל מ-25 ש"חמחיר למטר רבוע
בדיקת לחות החל מ-950 ש"ח
בדיקת צנרת ביובהחל מ-150 ש"ח

איתור נזילות בתוך שימוש בכלים טכנולוגיים - מחירון

סוג הכליטווח מחיריםהערות
שימוש במד לחץהחל מ-400 ש"חאיתור באמצעות מדידת לחץ
שימוש במערכת אקוסטיתהחל מ-1,350 ש"חאיתור באמצעות סאונד
שימוש במצלמה טרמיתהחל מ-1,150 ש"חאיתור באמצעות טמפרטורה
בהרבה מקרים חוסך שבירה מיותרת של קירות או הרמת מרצפות

צילום קווי ביוב

סוג העבודהטווח מחיריםהערות
צילום קווי ביובהחל מ-1,450 ש"ח
איתור תשתיותהחל מ-2,100 ש"חתלוי בסוג התשתיות
תלוי בגודל התשתיות
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!