ייבוש רטיבות כלואה

לא תמצאו מחירים טובים יותר באינטרנט! נסו אותנו!

אז מה היה לנו בכתבה:

ייבוש רטיבות כלואה – הקץ לצרות

ביצוע תהליך של ייבוש רטיבות כלואה או בשמו האחר – ייבוש תת רצפתי,  נדרש כאשר ישנה הצטברות של מים כלואים מתחת לאריחי הרצפה או הפרקט. רטיבות שכזו, נוצרת עקב  כמה סיבות עיקריות: איטום לא מספיק טוב של הבית, המאפשר למים ולחות לחדור מן החוץ פנימה, פיצוץ או דליפה באחד מצינורות הבית הטמונים מתחת לרצפה וכן בעקבות הצפה של כמות מים גדולה.

ייבוש רטיבות כלואה, מומלץ לטיפול ע"י הפעלת יבשנים אותם ניתן להשכיר ואשר פועלים ברקע, בתוך הבית, למשך תקופה ארוכה. במאמר הנוכחי, נפרוט את מהות הבעיה, השיטות השונות, התהליך עצמו ועוד.

למה בכלל לעשות ייבוש תת רצפתי?

רטיבות כלואה טיפול

יבוש רטיבות כלואה נצרך כאשר מסיבות שנפרט עוד מעט, נקווים מים בכמות מסוימת מתחת לרצפות. בשונה ממים הנמצאים מעל הרצפות, המתאדים עם הזמן, כאן המים לא צפויים להעלם בטווח הזמן המיידי והבינוני. זאת בעיקר משום שמתחת לרצפות אין שמש והאידוי לא אפקטיבי, מה עוד, שהם נספגים בחול או בשומשום, המשמשים כמצע עליו יושבים המרצפות ומלחלחים אותו.

רטיבות מתחת לריצוף יכולה לנבוע מכמה סיבות, חלקם בעקבות כשלי בניה וחלקם מהתבלות של תשתיות לאורך הזמן. איטום חיצוני של הבית שאינו תקין או לקוי, יגרום למים לחדור מבחוץ ולהיאחז ולהיקוות מתחת לרצפה.  איטום לא נכון או בלוי של האמבטיה, המקלחת או מקורות מים אחרים, יכול לגרום גם הוא לתופעת הצטברות נוזלים. גם כשל בביוב או באחד הצינורות שלו, המוצאים את המים מן הבית, יכול לגרום להצפה תת רצפתית.

גם הצד השני, זה של צינורות המים הנקיים, יכול לדלוף או להתפוצץ ולגרום נזילה וצורך בהתחלת ייבוש רטיבות כלואה באזור בו הצינור נוזל. ולבסוף קיימות גם הצפות חיצוניות, כאשר מים רבים מצפים את הרצפה. זה יכול להיות בעקבות גשם חזק שנכנס פנימה או צינורות עיליים שהתפוצצו וכד'. המים המציפים את הרצפה יחדרו דרכה וייקוו מתחתיה.

נזקי רטיבות כלואהייבוש רטיבות כלואה

מים עומדים מתחת לרצפה יכולים לגרום לנזקים כבדים ומחייבים ייבוש רטיבות כלואה במהירות. כתוצאה מהצטברות המים, הרצפה עצמה והאריחים המרכיבים אותה או חתיכות הפרקט נפגעים ומתחילים להתעוות או לצבור ברווחים ביניהם כתמים לבנים, המסמנים את המליחות של המים שמתחת. ריח של טחב ועובש, שאינו בריא מתחיל להתפשט בחלל האוויר ולהופיע בכל מיני מקומות.  וגם הקירות והריהוט הסמוכים נפגעים. מתחיל להופיע עובש על הקיר והטיח של הקירות מתחיל להתנפח, להתפורר ולהתקלף. דבר זה קורה כתוצאה מכך שהמים מחפשים לעצמם נתיבי התפשטות ומוצאים נקודות נוחות לכך בתוך הקיר. רהיטים סמוכים העשויים מעץ, יסבלו גם הם, יתנפחו ויינזקו.

נזק חמור אף יותר, הוא הנזק למבנה עצמו, שעה שתשתיות חיוניות כמו ברזל או בטון מתחילים להתפורר ולהיות מעוכלים על ידי המלחים שבמים, לפתח קורוזיה ועוד דברים המערערים את יציבותם. אך הנזק הכבד ביותר הוא לבריאות שלנו, שכן הבקטריות והחיידקים המצורפים לעובש ולטחב אינם טובים לנשימה שלנו ולבריאותנו, כך שחשוב לטפל בבעיה ולא לסכן את כל המשפחה.

שיטות הייבושרטיבות כלואה המלצות

במקרה של רטיבות כלואה, ישנם 2 שיטות עיקריות ליבוש. הראשונה היא השיטה המסורתית של יבוש על ידי הטבע. באמצעות הסרת כמות נכבדה של מרצפות בשטח הרטוב ויבוש על ידי החום הטבעי. הבוחרים בשיטה זו מצדדים בה אודות היתרון בדמות היותה פשוטה וזולה יחסית. אך דבר זה אינו מדויק, משום שבסופו של דבר, ההרס שנוצר בדירה, כתוצאה מפירוק מספר רב של מרצפות הוא רב ביותר. גם השבת המרצפות (במידה ועקרתם אותם בלי לשבור) קשה, מסובכת ויקרה. במידה והרטיבות היא על שטח נרחב ותצטרכו ייבוש חול מתחת לריצוף לא תוכלו להשתמש כלל בחלל ובייחוד, השיטה הזו אורכת זמן עצום ולא תמיד אפקטיבית.

השיטה השנייה והמתקדמת יותר היא של יבוש תת רצפתי על ידי מכונה ייעודית. גם שיטה זו לוקחת זמן רב (אבל פחות מהטבעית) אך היא אינה גורמת כמעט נזק לרצפה הקיימת ואינה מצריכה עקירה שלה. באמצעות המכונה, קודחים חור קטן דרכו מחדירים צינורות היונקים את הלחות לאט לאט, באמצעות ואקום ומייבשים לחלוטין את כל האזור. מערכת מוליכי החום שעל היבשנים מסייעת גם היא בתהליך ייבוש רטיבות כלואה עד לחיסולה הסופי. המכונה אומנם נשארת לכל אורך התקופה (יש צורך לשכור אותה) שנעה בין 2-5 שבועות, תלוי לפי גודל הנזילה אבל היא אינה מפריעה לפעילות הבית כרגיל.

'DRY ייבוש נזקי הצפות' הינה חברה מובילה לטיפול ואיתור נזילות ובהשכרת יבשנים מתקדמים לצורך ייבוש רטיבות כלואה. זיהיתם מים כלואים או נזקי מים בסביבתכם, דברו איתנו ונעניק לכם את הפתרון האיכותי והמשתלם ביותר.

איתור נזילות

סוג הנזילה לאיתורטווח מחיריםהערות
נזילה בצנרתהחל מ-950 ש"ח
נזילה בקירותהחל מ-950 ש"ח
איתור נזילה עם מצלמה תרמיתהחל מ-850 ש"חשימוש יעיל בטכנולוגיה על מנת לגלות נזילות ללא צורך בשבירת קירות
נזילה בגגהחל מ-900 ש"ח
נזילה בחצרהחל מ-1100 ש"ח
איתור רטיבותהחל מ-1000 ש"חרטיבות בקירות חיצוניים, פנימיים, גגות או איתור מקור הלחות

בדיקות אינסטלציה

סוג הבדיקהטווח מחיריםהערות
בדיקת איטום קירותהחל מ-1,100 ש"חקירות חיצוניים
בדיקת איטום קירותהחל מ-900 ש"חקירות בתוך הבית
בדיקת איטום לגגהחל מ-25 ש"חמחיר למטר רבוע
בדיקת לחות החל מ-950 ש"ח
בדיקת צנרת ביובהחל מ-150 ש"ח

איתור נזילות בתוך שימוש בכלים טכנולוגיים - מחירון

סוג הכליטווח מחיריםהערות
שימוש במד לחץהחל מ-400 ש"חאיתור באמצעות מדידת לחץ
שימוש במערכת אקוסטיתהחל מ-1,350 ש"חאיתור באמצעות סאונד
שימוש במצלמה טרמיתהחל מ-1,150 ש"חאיתור באמצעות טמפרטורה
בהרבה מקרים חוסך שבירה מיותרת של קירות או הרמת מרצפות

צילום קווי ביוב

סוג העבודהטווח מחיריםהערות
צילום קווי ביובהחל מ-1,450 ש"ח
איתור תשתיותהחל מ-2,100 ש"חתלוי בסוג התשתיות
תלוי בגודל התשתיות
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!