עובש על הקיר

לא תמצאו מחירים טובים יותר באינטרנט! נסו אותנו!

אז מה היה לנו בכתבה:

עובש על הקיר – שלא תדעועובש על הקיר

עובש הוא אחד האויבים הגדולים של האדם (וגם מציל לא מעט, תכף נראה כיצד). הוא אינו רק מטרד אסתטי או גורם ריח לא נעים ומזהם המתפשט במהירות. הוא גם מסוכן בסיטואציות מסוימות לבריאות של כולנו. כאשר מופיע עובש בקירות הוא הופך לא רק למטרד או נזק אלא הוא מסמן עבורנו כי קיימת בעיה נרחבת הרבה יותר, שמקורה כנראה ברטיבות גדולה ובלתי מתוכננת ברחבי החלל בבית.

מהו העובש?

עובש הוא למעשה סוג של פטריה. אם נדייק, למעשה אין סוג עובש אחד אלא קיימים למעלה מארבעת אלפי סוגים שונים של עובשים, שבין השאר נבדלים בינם לבין עצמם בסוגי התפרחת, הצבע, אזורי צמיחה ועוד. פטריה זו נמנית על קבוצת הרעלנים הביולוגים ונחשבת למקור לסכנה בריאותית. אם נהיה רגע סנגורים של העובש, הרי שניתן להפיק ממנו גם תרופות. למעשה פיתוח פנצילין המשמש בתרופות אנטיביוטיות רבות- מקורו בעובש.

אבל לעניינו, אנחנו לא "צורכים" עובש מעובד. כאשר אנו נמצאים בחלל בו יש עובש על הקיר, על המצעים או וילונות וריהוט – אנחנו נושמים עובש מסוכן. ילדים, פעוטות ותינוקות יסבלו במיוחד מנשימה של עובש ומחקרים רבים הוכיחו שחשיפה לעובש מסוכנת גם לאנשים אלרגיים, חולי אסטמה, בעלי מערכת חיסונית מוחלשת ואפילו נשים בהריון וקשישים. חשיבות של טיפול בעובש בקירות במהירות היא קריטית לבריאותכם ולסובבים אתכם ולטיפול מהיר בבעיה.

הימצאות עובש על הקיר ובחלל הבית

עובש ניזון ממים ולחות ולכן גם משגשג ומתרבה במקומות שהם קיימים באחוזים גבוהים. הוא יצמח על כל משטח כמעט ויתפשט במהירות.  הנבגים שלו נישאים באוויר וכך הוא מגיע גם למקומות רחוקים. למעשה, הוא יכול "להדביק" דברים סמוכים. למשל עובש בקיר, ידביק וילון שסמוך עליו וכן את העץ שמהווה את מסגרת החלון. ייבוש קירות רטובים הינה הכרחית, במידה ונמשיך שלא לייבש או לדכא את הרטיבות והלחות, העובש ימשיך בשלו והוא ימצא לעצמו מצעים מצוינים כדי להמשיך ולהתרבות.

איך נוצרים הלחות והרטיבות בחדר?

לחות יש באוויר באופן טבעי אבל היא בכמות נמוכה וסבירה. הבעיה מתחילה כאשר אנו מייצרים לחות נוספת. למשל במקלחת עם אדי המים, או בבישול או בשימוש במכונת כביסה. כאשר המקומות גדולים יחסית ומאווררים, הרי שהלחות מתפזרת פחות או יותר. כאשר מדובר בחללים קטנים יותר, רטובים יותר ולא מאוררים, הלחות נתפסת על הקירות.טיפול בעובש קיר

הסיבה השנייה ליצירת רטיבות ולחות בקיר אינה נובעת מרטיבות הנישאת באוויר אל עבר הקיר אלא בדיוק להיפך –מתוך הקיר עצמו או מחוץ לקיר אל פני השטח. דבר זה קורה כאשר האיטום החיצוני אינו טוב או בלוי ולקוי ומים ולחות מהאדמה חודרים  מבעד לקירות החיצוניים אל קירות הפנים. בעיה נוספת וקשה עוד יותר היא פיצוץ או נזילה באחד הצינורות של מים או ביוב הנמצאים בקרקע או בקירות. כתוצאה מכך, מים מתחילים להצטבר במצע שמתחת לריצוף או להיספג בקיר ויש צורך בייבוש רטיבות כלואה.

טבע המים הוא לטפס למעלה במה שנקרא עליה קאפילרית, ממש כמו שהדם שלנו עולה במעלה הגוף בוורידים ובנימים. כך, הרטיבות מתחילה ברצפה או במקומות נמוכים בקיר ומתפשטת אט אט למעלה. העובש מתפשט במורה דומה בעקבותיה.

יש גם נקודה חיובית

למעשה, הבנה של מנגנון זה היא גם חלק מן הפתרון ומעידה כי עובש על הקיר הוא לא גזרת גורל שלא נוכל לה. למעשה, במידה ונוכל ליבש את הרטיבות – לעובש לא יהיה מצע לחיות בו והוא יעלם. אם לא נעשה כן, לא משנה כמה אקונומיקה וגירודים נבצע, הוא תמיד יחזור ויופיע.

לכן בראש ובראשונה נוודא שהנזילה אכן תוקנה ושהמים מפסיקים להצטבר. כעת ניגש לחלק של היבוש. לא נוכל לעשות את זה בעצמנו בשיטות של פעם. גם כי הן לא היו אפקטיביות אז וגם כי הם יארכו זמן רב מידי ולא נוכל לשהות במהלכם בבית. מה שאנחנו באמת צריכים זה לשכור שירות של אינסטלטורים המפעילים יבשנים מקצועיים.

השכרת יבשן חדיש ואיכותיעובש בקיר טיפול

לפני תהליך היבוש איש מקצוע בעל ניסיון יגיע עם מכשירים מתאימים ויבצע בדיקת לחות, לאחר מכן מפעילים יבשן לחות תת רצפתי שהוא מכשיר באמצעותו קודחים חורים קטנים ברצפה ומחדירים דרכם צינור. על הצינור מורכבים מוליכי חום, המתחילים לחמם, ליבש ולאדות את הלחות הספוגה בחול ובמצע שמתחת לאריחים. אולם הפעילות העיקרית המתבצעת על ידי היבשן היא יניקת ואקום של הלחות באמצעות הצינורות אל החוץ. זהו תהליך שיכול להיות ארוך במקרה של הצטברות מים משמעותית אבל בסופו הוא מביא לייבוש מלא ואיכותי. בסיום היבוש, ניתן לגרד ולקלף את הטיח הסדוק והמנופח, להסיר את כתמי העובש הישנים, לצבוע מחדש ולזכות בקיר נקי באמת.

רוצים ללמוד עוד? מומחי DRY ייבוש נזקי הצפות כאן בשבילכם.

איתור נזילות

סוג הנזילה לאיתורטווח מחיריםהערות
נזילה בצנרתהחל מ-950 ש"ח
נזילה בקירותהחל מ-950 ש"ח
איתור נזילה עם מצלמה תרמיתהחל מ-850 ש"חשימוש יעיל בטכנולוגיה על מנת לגלות נזילות ללא צורך בשבירת קירות
נזילה בגגהחל מ-900 ש"ח
נזילה בחצרהחל מ-1100 ש"ח
איתור רטיבותהחל מ-1000 ש"חרטיבות בקירות חיצוניים, פנימיים, גגות או איתור מקור הלחות

בדיקות אינסטלציה

סוג הבדיקהטווח מחיריםהערות
בדיקת איטום קירותהחל מ-1,100 ש"חקירות חיצוניים
בדיקת איטום קירותהחל מ-900 ש"חקירות בתוך הבית
בדיקת איטום לגגהחל מ-25 ש"חמחיר למטר רבוע
בדיקת לחות החל מ-950 ש"ח
בדיקת צנרת ביובהחל מ-150 ש"ח

איתור נזילות בתוך שימוש בכלים טכנולוגיים - מחירון

סוג הכליטווח מחיריםהערות
שימוש במד לחץהחל מ-400 ש"חאיתור באמצעות מדידת לחץ
שימוש במערכת אקוסטיתהחל מ-1,350 ש"חאיתור באמצעות סאונד
שימוש במצלמה טרמיתהחל מ-1,150 ש"חאיתור באמצעות טמפרטורה
בהרבה מקרים חוסך שבירה מיותרת של קירות או הרמת מרצפות

צילום קווי ביוב

סוג העבודהטווח מחיריםהערות
צילום קווי ביובהחל מ-1,450 ש"ח
איתור תשתיותהחל מ-2,100 ש"חתלוי בסוג התשתיות
תלוי בגודל התשתיות
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!