השכרת יבשנים באופקים

לא תמצאו מחירים טובים יותר באינטרנט! נסו אותנו!

אז מה היה לנו בכתבה:

השכרת יבשנים באופקיםיבשן לחות הוא מכשיר שעוזר לנו להתמודד עם רטיבות בבית ולמנוע התפתחות של עובש, טחב ועוד מזיקים לא נעימים. במידה שאתם מבחינים ברטיבות בבית, לא משנה מה הסיבה שגרמה לה, חשוב מאוד לטפל בה במהירות האפשרית. על השכרת יבשנים באופקים נרחיב במאמר הבא. 

 

השכרת יבשנים באופקים- מהו יבשן לחות?

יבשן לחות הוא מכשיר שסופח לחות ומאפשר לייבש את האזור בו הוא נמצא ולהוריד את רמת הלחות בו. מדובר באזורים שניזוקו מהצפות או שיטפונות ורמת הלחות בהם גבוהה מאוד. המכשיר עוזר לייבש את האזורים הללו וכך למנוע התפשטות של עובש וטחב בקירות ובתקרה. יבשן הלחות למעשה מזרז את פעולת הייבוש וכך מונע נזקי מים. 

קיימים אנשים רבים שמשתמשים בקולטי לחות ביתיים באזורים לחים במיוחד על מנת למנוע נזקים למבנה. לדוגמא במבנים שנמצאים סמוך לים ניתן להשתמש במכשירים אלה על מנת לשמור על המבנה ולמנוע נזקי לחות. 

 

השכרת יבשנים באופקים- סוגי יבשנים

במידה שיש לכם רטיבות במבנה יש לטפל בה במהירות האפשרית. על מנת לזרז את התהליך, לייעל אותו ולמנוע נזקי מים במבנה, ניתן לבצע השכרת יבשן לחות. קיימים סוגי יבשנים שונים שמתאימים לבעיות שונות- 

  • יבשן לחות ביתי- יבשן לחות מסוג זה מתאים לשימוש בבתים בגדלים ממוצעים, בחדרי ארונות, בקומות המרתף ובחדרים קטנים בהם זרימת האוויר לא תקינה ולכן הלחות מצטברת בהם ועלול להתפתח בהם עובש. יבשן לחות ביתי הוא יחסית קטן והוא סופח עד 15 ליטרים ביום. 
  • יבשן אוויר- יבשן אוויר נועד במקרים בהם יש צורך בייבוש מסיבי יותר של קירות ושל מבנים שנפגעו בעקבות הצפה או פיצוץ של הצנרת. קיימים סוגים שונים של יבשני אוויר ותוכלו לבחור בגדולים יותר או פחות בהתאם לגודל הבעיה שלכם. .
  • יבשן לחות לרטיבות תת רצפתית- יבשן לחות זה מתאים למקרים בהם הרטיבות היא תת רצפתית, כלומר, כאשר המים כלואים מתחת לריצוף הבית ורמת הלחות במצע עולה על התקן המותר. במקרה כזה יש לבצע קידוח מקצועי בריצוף על מנת להחדיר דרכו משאבות מים ויבשנים ייעודיים. במקרה של רטיבות תת רצפתית הייבוש יכול לקחת בין שבועיים לחודש וחצי. 

השכרת יבשנים באופקים- מתי צריך לשכור יבשן?

במקרה של נזילות, הצפה, שטפון, גשמים חזקים, גג או רצפה לא אטומים ועוד יכולה להצטבר בבית רטיבות. כאשר מצטברת רטיבות במבנה, חשוב מאוד לפעול על מנת לטפל בה במהירות האפשרית. התקן הישראלי קובע את רמת הלחות המותרת בתשתיות השונות. לדוגמא, במידה שהריצוף שלכם מונח על מצע סומסום תת רצפתי, רמת הלחות המותרת תהיה 6%. לעומת זאת, במידה שהריצוף מונח על מצע חול, רמת הלחות המותרת תהיה 3%. כך גם לגבי קירות הבית, הבטון ועוד. 

לכן, במידה שאתם לא בטוחים אם כדאי לשכור יבשן לחות, תוכלו לבצע בדיקה מסוימת ולבדוק את רמת הלחות במבנה. במידה שרמת הלחות במבנה עברה את הרמה המותרת יהיה עליכם לשכור יבשן לחות על מנת לטפל ברטיבות מהר ככל שניתן.  

 

השכרת יבשנים באופקים- מה הסיבות לשימוש?

יש מספר סיבות להצטברות רטיבות בבית ולכך שנצטרך להשתמש ביבשן לחות-

  • גשמים- כאשר יורדים גשמים חזקים הדבר יכול לגרום לשיטפונות בערים וביישובים רבים ברחבי הארץ. השיטפונות הללו, יכולים לחדור למבנים הסמוכים אליהם ולגרום לנזקים רבים למבנה עצמו, לרהיטים, לציוד ולאנשים שנמצאים בבית. כתוצאה מכך בתים רבים עלולים להיפגע ומומלץ לשכור יבשן לחות שיסייע לטפל בבעיה. 
  • ליקוי באיטום הגג- כאשר הגג לא אטום כראוי הדבר יכול להוביל לרטיבות במבנה. במידה שיורד גשם חזק או שהדוד מתפוצץ, המים יחלחלו לתוך הגג, שלא אטום כהלכה. המים שיחלחלו למבנה עלולים לגרום להתפשטות של רטיבות בתקרה וכך גם בקירות הבית. בסופו של דבר המים יגרמו להתפשטות של טחב ועובש לכן, ההמלצה הראשונה שלנו היא לוודא לפני החורף שהגג אטום כהלכה. במקרה שהצטברה כבר רטיבות, חשוב מאוד לא להמתין ולשכור יבשן לחות שיטפל בבעיה במהירות. 
  • ליקוי באיטום הרצפה- במידה שהרצפה לא אטומה כהלכה יכולה להצטבר רטיבות תת רצפתית. הרטיבות התת רצפתית עלולה לחלחל במעלה קירות הבית ולגרום לנזקים רבים למבנה. 
  • פיצוץ בצנרת- אחת הסיבות הנפוצות ביותר לרטיבות במבנה היא פיצוץ בצנרת הביוב של הבית, בהמשך נפרט יותר על פיצוץ בצנרת. פיצוץ בצנרת גורם להצפה וכך לרטיבות ברחבי המבנה. כמובן יהיה עליכם לשכור יבשן לחות ולטפל בבעיה במהירות. 

 

מה החשיבות של ייבוש המבנההשכרת יבשנים באופקים- מה החשיבות של ייבוש המבנה?

במידה שנגרמת במבנה שלכם רטיבות, אחד הדברים החשובים ביותר הוא לטפל בה באופן המהיר ביותר. במידה שרטיבות לא מטופלת במהירות היא עלולה לגרום לנזקים רבים. 

בראש ובראשונה, המים שמחלחלים למבנה עלולים לפגוע בבטון, בתשתיות המבנה, במערכת החשמל, בציוד שלכם, בריהוט של הבית ועוד. בסופו של דבר, ככל שהרטיבות לא תטופל הדבר יכול להוביל לכך שהמבנה יקרוס, מה שאף אחד לא רוצה שיקרה. 

בנוסף, רטיבות במבנה מסוכנת מאוד לבריאותכם. כאשר המים נשארים לאורך זמן בלי טיפול, הם עלולים לגרום להתפתחות של עובש במבנה. עובש הוא שם כללי לפטריות שגדלות במקומות לחים. העובש יכול לגרום לבעיות רבות במערכת הנשימה של האדם. בתחילה הדבר יבוא לידי ביטוי באלרגיה, נזלת, סינוסיטיס וכדומה. בהמשך ההחמרה תבוא לידי ביטוי בדלקת ריאות חמורה ובמקרים חמורים העובש עלול לגרום למוות. 

לכן, במידה שאתם מבחינים ברטיבות במבנה, חשוב מאוד ליצור קשר עם איש מקצוע ולטפל ברטיבות במהירות האפשרית.

 

השכרת יבשנים באופקים– פיצוץ בצנרת

פיצוץ בצנרת יכול להיגרם בעקבות סיבות רבות- 

    • חדירת שורשים- במערכת הביוב זורם חומר אורגני. החומר האורגני מהווה הזנה לצמחים רבים. בעקבות כך הצמחים צומחים לכיוון מערכת הביוב ומנצלים כל סדק קטן, או חיבור בין הברכות לצינורות כדי לחדור לתוך הצנרת. על ידי כך חודרים השורשים של הצמחים לתוך מערכת הביוב וממשיכים לגדול בתוכה. זו אחת הבעיות הנפוצות ביותר לסתימה בצנרת וכתוצאה מכך לפיצוץ.
    • צנרת ישנה- במקרה של צנרת ישנה, החומר שמרכיב את צינורות הביוב מתחיל להתפורר. כתוצאה מכך נוצרים סדקים או שברים בצינורות ונגרמות סתימות ברחבי הצנרת או במקרים חמורים יותר הצפות. 
    • צנרת שתוכננה או הורכבה באופן לקוי- כאשר צנרת תוכננה או הורכבה באופן לקוי, גם אם מדובר בצנרת חדשה, הדבר יכול לגרום לכך שיהיו תקלות בצנרת שיבואו לידי ביטוי בסתימות, הצפות, שיפועים בצנרת שמונעים את הניקוז התקין של הביוב, חיבורים לא תקינים, קוטר צנרת לא מתאים ועוד. 
    • ריבוי משתמשים- כל מערכת ביוב מתוכננת לכמות מסוימת של משתמשים. צנרת של בית פרטי, לצורך העניין, מתוכננת לכמות נמוכה יותר משמעותית מצנרת של בית משותף. ישנם מקרים רבים, בהם בעל דירה יוצר יותר מדירה אחת על שטח של דירה אחת. הדבר מתבטא בהוספת קומות, הרחבה של מבנים, הוספה של יחידה, סגירה של חלק מהבית לשם השכרה לעוד אנשים ועוד. כתוצאה מכך, צנרת ביוב שתוכננה ל5 אנשים צריכה להתמודד עם 7-8 אנשים ובמקרים מסוימים אף יותר. במקרים רבים הדבר גורם לסתימות חוזרות ונשנות ולעתים לפיצוץ בצנרת. 

השכרת יבשנים באופקים- מהי רטיבות תת רצפתית?

רטיבות תת רצפתית נגרמת בדרך כלל בעקבות פיצוץ בצנרת. אך זו לא הסיבה היחידה וגם ליקוי באיטום הרצפה יכול לגרום לרטיבות תת רצפתית. 

כאשר מצטברת רטיבות תת רצפתית, היא לא עוברת מעצמה והמים נשארים כלואים מתחת לרצפות ולא מצליחים להתייבש. הסיבה לכך היא שהמרצפות חוסמות את המים ולא מאפשרות להם להתאדות. על ידי כך, המים הכלואים נספגים לחול התת רצפתי ומחלחלים לאט לאט לקירות הבית. 

במידה ואתם מבחינים שיש לכם רטיבות תת רצפתית, חשוב מאוד לטפל בה במהירות האפשרית. רטיבות תת רצפתית יכולה לגרום לסכנה חמורה מאוד ולנזקים קשים למבנה. מים כלואים גורמים נזק לבטון ולתשתיות הבית, לציוד שלכם, לרהיטים שלכם ואפילו למערכת החשמל. כמו כן, מים כלואים עלולים לגרום לבעיות בריאותיות שכן הם גורמים להתפתחות של עובש על הקירות מה שיכול לגרום להתפתחות של מחלות נשימתיות שונות ובמקרים חמורים אף למוות. 

 

יש סימנים שונים לזיהוי רטיבות תת רצפתית-

  • רטיבות קפילארית- רטיבות קפילארית היא מצב בו המים מתחת לרצפות מתחילים לחלחל מעלה אל קירות הבית. התופעה הזו מתרחשת כאשר מים כלואים מתחת לריצוף, מה שיכול להיגרם בעקבות סיבות שונות כאשר המרכזית בהן היא פיצוץ בצנרת. המים שנשארים כלואים מתחת לריצוף, לא יכולים לצאת או להתאדות ומתחילים לחלחל לקירות. התופעה הזו באה לידי ביטוי בהופעה של סימני רטיבות, קילופים או התנפחות של הקיר. במידה ואתם מבחינים באחד מהסימנים, כנראה שיש לכם רטיבות תת רצפתית.
  • אבקה לבנה על הרובה- רובה הוא חומר האיטום שנמרח בין המרצפות. במידה ואתם מבחינים בהופעה של אבקה לבנה על גבי הרובה, הדבר מעיד על לחות או על מים כלואים שמנסים לצאת דרך הריצוף. 
  • רטיבות בתקרה של השכנים- אם אתם גרים בבניין, הסעיף הבא הוא בשבילכם. במידה והשכנים בדירה מתחת מתלוננים על רטיבות בתקרה שלהם, יש סיכוי גדול שהדבר נגרם בעקבות פיצוץ בצנרת שלכם והצטברות מים מתחת לריצוף. במצב כזה, יכול להיות נזק ממשי למבנה לכן חשוב מאוד לפנות באופן מידי לאנשי המקצוע על מנת לטפל בבעיה במהירות האפשרית. 
  • חשבון מים גבוה מהרגיל- סימן נוסף לכך שיש לכם רטיבות תת רצפתית הוא מצב בו אתם מקבלים חשבון מים גבוה מהרגיל אך אין שינוי בצריכת המים שלכם. במקרה כזה, יש סיכוי גדול שהצנרת התפוצצה ושכל המים כלואים מתחת לריצוף הבית.

 

השכרת יבשנים באופקים- כמה זה עולה?

המחיר של השכרת יבשן לחות הוא אינו חד משמעי מאחר והוא תלוי בגורמים כמו סוג היבשן, גודל הבעיה, כמות המים, ההתפשטות שלה ועוד. המחיר להשכרת יבשן לחות יכול לנוע בין 500 ל-2,000 שקלים, כמובן בהתאם לגודל הרצוי. כמובן שבמידה שתצטרכו יבשן לחות ביתי הוא יהיה זול יותר מאשר יבשן אוויר גדול המיועד למבנים תעשייתיים או ליבשן לחות שמיועד לרטיבות תת רצפתית.  

 

השכרת יבשנים באופקים- מומחים בתחום

חברות רבות מעניקות שירותי השכרה של יבשני לחות ומכשירים נוספים סופחי לחות. לפני שאתם ממהרים לשכור מהחברה הזולה ביותר, וודאו כי מדובר בחברה אמינה, מקצועית ובעלת ניסיון בתחום שתציע לכם מכשירים טובים, ייעוץ וליווי מקצועי לאורך הדרך. שימו לב שאתם מבצעים את ההשכרה דרך חברה שמתמחה באיתור נזילות, בתיקונים בהתאמה אישית, באיטום, בייבוש תת רצפתי, בשאיבות מים ובייבוש מבנים בהם הצטברה רטיבות. כך תוכלו להיות בטוחים שאתם שוכרים מכשיר איכותי ושבמקרה הצורך יהיה לכם למי לפנות לסיוע בפתרון הבעיה.  

איתור נזילות

סוג הנזילה לאיתורטווח מחיריםהערות
נזילה בצנרתהחל מ-950 ש"ח
נזילה בקירותהחל מ-950 ש"ח
איתור נזילה עם מצלמה תרמיתהחל מ-850 ש"חשימוש יעיל בטכנולוגיה על מנת לגלות נזילות ללא צורך בשבירת קירות
נזילה בגגהחל מ-900 ש"ח
נזילה בחצרהחל מ-1100 ש"ח
איתור רטיבותהחל מ-1000 ש"חרטיבות בקירות חיצוניים, פנימיים, גגות או איתור מקור הלחות

בדיקות אינסטלציה

סוג הבדיקהטווח מחיריםהערות
בדיקת איטום קירותהחל מ-1,100 ש"חקירות חיצוניים
בדיקת איטום קירותהחל מ-900 ש"חקירות בתוך הבית
בדיקת איטום לגגהחל מ-25 ש"חמחיר למטר רבוע
בדיקת לחות החל מ-950 ש"ח
בדיקת צנרת ביובהחל מ-150 ש"ח

איתור נזילות בתוך שימוש בכלים טכנולוגיים - מחירון

סוג הכליטווח מחיריםהערות
שימוש במד לחץהחל מ-400 ש"חאיתור באמצעות מדידת לחץ
שימוש במערכת אקוסטיתהחל מ-1,350 ש"חאיתור באמצעות סאונד
שימוש במצלמה טרמיתהחל מ-1,150 ש"חאיתור באמצעות טמפרטורה
בהרבה מקרים חוסך שבירה מיותרת של קירות או הרמת מרצפות

צילום קווי ביוב

סוג העבודהטווח מחיריםהערות
צילום קווי ביובהחל מ-1,450 ש"ח
איתור תשתיותהחל מ-2,100 ש"חתלוי בסוג התשתיות
תלוי בגודל התשתיות
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!