ייבוש רטיבות מתחת לריצוף

לא תמצאו מחירים טובים יותר באינטרנט! נסו אותנו!

אז מה היה לנו בכתבה:

ייבוש רטיבות מתחת לריצוףייבוש רטיבות מתחת לריצוף

אנחנו לא מאחלים גם לגרועים שבאויבנו בעיות הנובעות כתוצאה מנזילות תת רצפתיות, המצריכות ייבוש רטיבות מתחת לריצוף. הנזקים של רטיבות שכזו קשים מנשוא וגם השיטות המסורתיות עד לא מכבר גרמו בעיקר נזק מאסיבי ולא היו כמעט יעילות.

בשנים האחרונות, הסבל כחלק מתהליך ייבוש רטיבות מתחת לריצוף הולך ופוחת. זאת אודות למכונה ייחודית ומתקדמת, הנקראת יבשן לחות תת רצפתי אשר עושה עבודה יעילה ואיכותית, בלי לגרום נזק גדול לסביבה.

אוי נזילה

נזילה בסמוך לברז, מתחת לכיור או במקלחת היא דבר רע אבל היא כאין וכאפס לנזילה מתוך צינור הנמצא בתוך הקיר ובגלל העובדה שהוא טמון בפנים ונסתר מן העין, הנזק מתגלה רק בשלב מאוחר יחסית ומצריך טיפול ייבוש קירות רטובים. חמורה מכך, היא הנזילה מתחת לרצפה. גם שם עוברים צינורות רבים, של מים נקיים ושל ביוב. כשל, דליפה או נזילה מאחד מהם, גורמת למים להצטבר מתחת לרצפות ובעיקר להתחפר בחול או בחצץ הגרוס, שאנו מכנים "שומשום" ולהפוך אותם ללחים הרבה מעבר לרצוי.

האמת היא שהיקוות לא בריאה זו של מים אינה חייבת להיגרם רק מפיצוץ בצינור, היא יכולה גם להיגרם מהצפה עילית של החלק העליון של הרצפה וחדירת מים אל התחתית או כתוצאה מרטיבות המגיעה מן החוץ, כתוצאה מאיטום חיצוני לקוי ואפילו מאיטום לא נכון באמבטיה או במקלחת (להקפיד על סילקון בדפנות).

בכל אופן, המים לא הולכים להתייבש כל כך מהר. הם נמצאים במקום קריר. הם אינם חשופים לשמש. הם לא מתאדים כלל. יתרה מכך, גם כאשר תגלו את הנזילה ותפתרו אותה, המים שכבר נוצרו ממשיכים להיאחז בחול או בשומשום ומשם להיספג בחלקים נוספים ומחייבים טיפול בייבוש רטיבות כלואה.

איך נדע אם קיימת רטיבות מתחת לריצוף?

ייבוש רטיבות ברצפה

כדי לבצע ייבוש רטיבות מתחת לריצוף צריך לדעת כי קיימת רטיבות ודבר זה, בשל היותם חבויים מתחת לרצפה אינו דבר פשוט. אך עוד טרם קריאתכם למאתר נזילות בעל ציוד מקצועי, יש כמה סימנים היכולים לסייע לכם לחשוד כי קיימת נזילה היכן שהוא בבית.

הסימן הראשון – על הקירות

המים מחפשים כל העת מקום לנוע אליו. הם עושים זאת דרך נתיבים, מעין ורידים, כמו הדם בגוף שלנו. לכן קוראים לתהליך זה רטיבות קפילארית. במקרה שלנו, המים מחלחלים כלפי מעלה מהרצפה אל הקירות ומתחתית הקירות עד לחלק גבוה יחסית שלהם (לעיתים גם 3 מטר). הנראות של תהליך זה תתבטא בהופעת של סימני רטיבות, התנפחויות, קילופים נשירות טיח וצבע וכתמי עובש בקירות הסמוכים.

הסימן השני- כתמים לבנים

אתם תבחינו בכתמים לבנים הנוצרים על השיש או בין רווחי האריחים או הפרקט. תוצאה זו נובעת מהלחות וממלחים הנמצאים במים. כתמים כאלו, מעידים כי מתחתם קיים אגם מי קטן.

הסימן השלישי- חשבון מים מנופח

שיטה בדוקה ויודעה לשימת לב לנזילות, מכיוון שהיא כואבת בכיס. אם אינכם עושים שימוש חורג מהרגיל במים ופתאום קיבלתם חשבון מים מנופח, כנראה באיזשהו בבית קים פיצוץ, דרכו בורחים מים ומסחררים את מונה המים ואת החשבון שלכם. כדאי לגשת לשעון, לאחר שסגרתם כל מקור מים בבית ולבחון האם הוא ממשיך להסתובב. אמת, כשתקבלו חשבון מים מופרז זה יהיה אחרי זמן רב שהנזילה כבר קיימת אבל תמיד עדיף מאוחר מאשר מאוחר מאוד.

סימן רביעי- רצפות מעוותות

בחלק מן המקרים, גם הרצפות עצמם יתחילו להתעוות ולהתעקם או לשקוע תחת עצמם. המים שמתחת לרצפות ממוססים את החול או מסיעים אותו למקום אחר, כך שנוצרים חללים אליהם המרצפות שוקעות וגורמות לחוסר יישור של האריחים והבנה כי נדרש ייבוש רטיבות מתחת לרצפות.

סימן חמישי- נזילה בתקרה

לרוב, אין הרבה צינורות מועדים לפיצוץ בתוך התקרה. כך שאם ראיתם תקרה מנופחת, מנומרת, עם סימני עובש או שנחת לכם לתוך ספל הקפה חתיכה של טיח, כנראה שיש נזילה או חלחול מים ברצפה שבקומה מעל. זה יכולה להיות הרצפה של הקומה השנייה שלכם או בכלל של השכן מלמעלה.

הפתרון בשבילכם- ייבוש רטיבות מתחת לריצוף
טיפול ייבוש ברצפה

פשוט ממבצעים ייבוש רטיבות מתחת לרצפה, באמצעות השכרת יבשנים ייעודיים ומתקדמים. היבשנים לא מחייבים עקירת רצפות או סילוק בני המשפחה מהבית, בשל הבלאגן. באמצעות חור קטן שנקדח ברצפות, לרוב במקום נסתר, מוחדרים היבשנים, אשר יונקים וסופחים באמצעות ואקום את הלחות מחוץ למצע ומחוץ לרצפה. זהו אומנם תהליך ארוך אך הוא יעיל מאוד ובסופו, הרצפה תחזור להיות יבשה, על פי התקן הנדרש.

'DRY ייבוש נזקי הצפה' הינה חברה מובילה להשכרת יבשנים מתקדמים, שקטים ומהירים. נתקלת בצרה של רטיבות תת רצפתית- דבר איתנו לפתרון האולטימטיבי.

רטיבות מתחת לריצוף היא גזרה לא מהעולם הזה אבל היא לא גזרת גורל

ניתן לנסות למנוע אותה. המקור של הנזילות יכול להיות מחוץ לבית או כתוצאה מהתרחשות בחלל שבפנים, כגון חדירת מים מחוץ לבית או הצפות של מים בתוך הבית. כמו כן רטיבות מים יכלה לנבוע מתחת לרצפות, במקום נסתר – שקשה להגיע אליו. ברוב המקרים, ניתן למנוע את הנזק הגדול. זאת על ידי סילוק מהיר של המים, החלפת תשתיות וצנרת ישנה ובלויה ובמיוחד איטום איכותי, הן של חוץ הבית והן של אזורים מלאי מים בבית כמו אמבטיה, מקלחת, כיורים וכד', כדי שהמים היוצאים בהם לא יחלחלו מתחת לרצפה ויגרמו לכך שתצטרכו ייבוש רטיבות מתחת לריצוף.

זיהוי נזילות מים

נזילות מים, ביחוד מתחת לרצפה, קשות לזיהוי בתחילת דרכם ולו מהסיבה הפשוטה כי הן אינן גלויות לנו לעין ונסתרות מתחת לריצוף. אותו הדין גם לגבי צינורות העוברים בתוך הקירות. ועדיין, יש מספר סימנים שאמורים להדליק לנו נורה אדומה. הראשון והברור ביותר הוא שינוי בפני הקירות. כתמי רטיבות או עובש בקירות בהתחלה ובשלב מתקדם יותר גם התנפחות הקיר, קילוף, ונשירת חלק מהטיח – מעידים על רטיבות. שקיעת רצפות ועיקום הרצפה כמו גם כתמים לבנים המופיעים בין האריחים, מעידים גם הם על מים שנמצאים זמן רב מתחת.

מבט על הרהיטים

אומנם אין קשר ישיר בינם לבין המים שמתחת לרצפה ועדיין, המים מגיעים אליהם. למעשה, המים שואפים למעלה, גם דרך הקירות אבל גם דרך העץ של הרהיטים הצמודים לקיר (כמו ארונות) או דרך הדלתות והמשקופים. נפיחות בעץ, סדקים המופיעים בו וכד' – מעידים על בעיית רטיבות.

תסתכלו בשעוןרטיבות ברצפה

שעון המים הוא ידיד רב עזר לאיתור נזילות. למעשה, חשבון המים שלכם אמור להיות יציב לאורך זמן, כמובן בכפוף לשינויים קלים, למשל, כאשר המשפחה שלכם גדלה. אבל במידה ואתם מקבלים חודש אחד, באופן פתאומי, חשבון גבוה מאוד וחריג, הרי שצריך לחשוד בפיצוץ או נזילה דרכם מתבזבזים המים. במידה וסגרתם את כל מקורות יציאת המים בבית שלכם ועדיין השעון מסתובב- סימן שקיימת נזילה במקום כלשהו ועדיין, חשבון המים אינו מנבא את כל אופציות הנזילה. דליפה מצינור ביוב, למשל, לא תתבטא בחשבון המים שלכם אבל עדיין תגרום למים דלוחים להצטבר מתחת לרצפות.

זה לא המקום שנראה לך.

אוקיי, זיהיתם כתם עובש ענקי, פטריה בקיר או התפוררות קיר. אל לכם לחשוב שבהכרח הנזילה נמצאת בצמוד. למים יש נטייה לנוע ולחלחל ממקום למקום עד שהם פורצים בנקודה מסוימת. נקודה זו יכולה להיות רחוקה כמה מטרים מנקודת הנזילה. כך שאם אתם מחליטים לשבור ולהגיע לנזילה בעצמכם, בלי איתור מדויק- אתם לוקחים סיכון להרס שלא לצורך.

איתור מדויק וחסכוני

לעומת זאת תוכלו להיעזר בחברת 'DRY ייבוש נזקי הצפה' שתאתר את הנזילה באופן מדויק וכירורגי. זאת באמצעות שימוש במצלמות טרמיות מיוחדות, אשר באמצעות גלי אינפרא אדום יכולים לתת מפה מדויקת של כל הצנרת שבקרקע ואף לזהות את מקור הנזילה במדויק. המצלמה בעצם עורכת מיפוי על ידי טמפרטורות, כאשר אזורים חמים הם יבשים יותר וצבעם שיופיע על הצג ינוע בין חום לצהוב וכתום ואילו אזורים קרים, שהם גם האזורים בהם קיימת רטיבות מתחת לריצוף, יופיעו בירוק, כחול וסגול. כך יוכל המאתר המומחה להצביע על הנקודה בה מתרחשת הנזילה ולהרוס רק נקודה זו כדי לבצע תיקון ולא לפרק את כל הבית לחינם.

ייבוש רטיבות מתחת לריצוף

טיפול ברטיבות ברצפה

איתור התקלה ותיקונה הם רק חלק אחד מהפתרון הכולל. שכן, מים רבים הצטברו כבר מתחת לריצוף. יש צורך לסלק את המים שנמצאים שם ויש צורך בטיפול ייבוש חול רטוב או שומשום, המשמשים כמצע לרצפות, שכרגע ספוגים מים. מים שנמצאים מתחת לרצפות, גם אם לא מצטרפים אליהם חדשים, עדין ינועו ממקום למקום וימשיכו לגרום נזקים הן לבית ולתשתית והן לאסתטיקה ולבריאות שלנו (אם עובש ותחב המזיקים לנשימה וגורמים למחלות).

שכירת יבשנים

לשם כך, תוכלו להשתמש בהשכרת יבשנים מחברה לסילוק רטיבות מתחת לריצוף. היבשנים התת ריצפתים, הם למעשה מכשירים מתקדמים המסוגלים לינוק באמצעות חור קטן במרצפות את כל הלחות שנמצאת במצע שמתחתיהם. זוהי עבודה איטית וארוכה, שלעיתים אורכת כמה שבועות טובים (אתם לא צריכים להתערב, תנו למכונה לעשות את שלה), אך היא מביאה לתוצאות מושלמות.

רוצים לשמוע עוד על איתור, תיקון נזילות וייבוש רטיבות מתחת לריצוף? מומחי 'DRY ייבוש נזקי הצפה' תמיד כאן לשרותכם.

איך לייבש רטיבות מתחת לרצפה

שואלים את עצמכם איך לייבש רטיבות מתחת לרצפה? ייבוש רטיבות מתחת לרצפה היא משימה מאתגרת עבור בעלי בתים. ישנן דרכים שונות לעשות זאת, אך רובן דורשות הרבה זמן ומאמץ. מערכת חימום יכולה לשמש לייבוש הרטיבות מתחת לרצפה ולחסוך זמן ואנרגיה. בואו נדבר על מערכות אלו ועל שיטות לייבוש תת רצפתי. 

ניתן להשתמש במערכות חימום תת רצפתי לייבוש רטיבות בחדר או בבניין, על ידי שימוש בחום המוקרן על הרצפה. אמצעים אלו משמשים לעתים קרובות בחדרי אמבטיה, מטבחים, חדרי כביסה ובדירות באופן כללי. אם מדברים על יתרונות של שימוש בחימום תת רצפתי, קודם כל, מדובר על שימוש יעיל יותר באנרגיה. חשוב לבעלי בתים לוודא שהם לא מבזבזים אנרגיה בעת ייבוש הבית או הבניין שלהם מכיוון שזה תהליך לא מאוד קצר. רוצים לדעת איך לייבש רטיבות מתחת לרצפה שלכם? המשיכו לקרוא. 

מה עוד לדעת על איך לייבש רטיבות מתחת לרצפה

אם שואלים איך לייבש רטיבות מתחת לרצפה בבית, חשוב לדבר על ייבוש תת רצפתי. ייבוש תת רצפתי עם מערכות חימום הוא דרך לייבוש לחות מתחת לרצפה. המערכות מתוכננות בצורה כזו שהיא יכולה לספק ייבוש לשטח של חללי חדרים שלמים ונכסים. 

ייבוש תת רצפתי עם מערכות חימום היא שיטה יעילה לייבוש רטיבות מתחת לרצפות בבתים, משרדים, בתי ספר, בתי חולים, בתים פרטיים ועוד. כמו כן, השיטה מסייעת בהפחתת צמיחת עובש ושיפור איכות האוויר בתוך הבית על ידי סילוק מזהמים מהאוויר ומתחת למרצפות בבית. 

איך לייבש רטיבות מתחת לרצפה בקיץ ובחורף 

כשמדובר על איך לייבש רטיבות מתחת לרצפה במבנה, חשוב לדבר גם על העונות בשנה. כל עונה מביאה איתה אתגרים מסוג אחר, כאשר החורף מביא אתו חשיפה גבוהה יותר לנזילות מים ורטיבות מתחת לרצפה. 

בסופו שך דבר, לחות היא לא רק בעיה בקיץ. זה יכול להיות בעיה גם בחורף, במיוחד כשאתה גר בבית גדול ויש לך סיכון לרטיבות מתחת לרצפה. ייבוש תת רצפתי הוא תהליך חשוב שיש לעשותו בהקדם האפשרי. 

מדוע צריך לטפל ברטיבות מתחת לרצפה כמה שיותר מהר? 

זאת, כדי למנוע צמיחת עובש וסיכונים בריאותיים אחרים. ישנן דרכים רבות ושונות לייבוש רטיבות מתחת לרצפה, אך יש גם כמה שיקולים שיש לקחת בחשבון לפני שעושים זאת. למשל, האם החברה שמספקת את השירות מספיק מקצועית? אם לא, היא עלולה לגרום לכם לנזקים במרצפות. 

מאמר זה אמנם מספק את כל מה שאתה צריך לדעת על איך לייבש רטיבות מתחת לרצפה עם מערכות חימום, אבל עדיין חשוב לקבל סיוע מקצועי. כדי לוודא שחברת הייבוש מספיק מקצועית, עקבו אחרי הטיפים הבאים שריכזנו כאן עבורכם.

טיפים למציאת חברת ייבוש תת רצפתי 

אם כבר ביררתם איך לייבש רטיבות מתחת לרצפה בבית, עכשיו הגיע הזמן למצוא את חברת הייבוש הנכונה לכם. ישנן חברות רבות המציעות שירותי ייבוש תת רצפתי. אבל לפני שאתה שוכר אחד, וודא שאתה יודע מה אתה צריך וכמה זה יעלה. 

כנראה שהדבר החשוב ביותר לזכור הוא, שהחברה שתבחרו צריכה להיות מוסמכת ומנוסה. אם אפשרי, תבקשו ממנה את רשימת הלקוחות הממליצים עליה כדי להתרשם מטיב ואיכות השירות שמספקת. 

מה עוד לזכור לגבי איתור חברת ייבוש מרצפות? 

יש כמה דברים מרכזיים שצריך לחפש בחברה שמתמחה בייבוש תת רצפתי. הראשון הוא ניסיון. אם הם בעסק יותר מ-10 שנים, סימן טוב שהם יודעים מה הם עושים. גורם חשוב נוסף הוא כישורים. אם החברה הוסמכה על ידי ארגון כמו האיגוד של קבלני ייבוש תת רצפתי, זה מצביע על כך שיש להם את הידע והכישורים המתאימים לעשות את העבודה בצורה טובה. 

דבר נוסף, תמיד חשוב לקבל אחריות על עבודת הייבוש שלכם. לכן, כאשר אתם מחפשים חברה לייבוש תת רצפתי, שאלו על הכישורים והניסיון שלה לפני שאתם שוכרים אותה לבית או למשרד שלכם.

השלב הראשון במציאת חברת ייבוש תת רצפתי 

השלב הראשון במציאת חברת ייבוש תת רצפתי הוא למצוא רשימה של חברות המציעות את השירות. אתה יכול למצוא את רשימת החברות על ידי חיפוש בגוגל. כעת, בצעו השוואת מחירים בין חברות ייבוש תת רצפתי. 

השוואת מחירים בין נותני שירותים זה תמיד רעיון מצוין, במיוחד אם אתם מעוניינים לחסוך כסף על השירותים שאתם צורכים. כמה טיפים נוספים למציאת חברת ייבוש תת רצפתי כוללים שימוש בביקורות מקוונות ובדיקה בגוגל של נותני שירותים באזור המקומי שלכם. 

למה לבצע השוואת מחירים בין חברות ייבוש תת רצפתי?

כאשר תשוו מחירים בין החברות הללו, תקבלו מושג טוב יותר איזו מהן היא האפשרות הטובה ביותר עבורכם. ישנן סיבות רבות להשוואת מחירים, וחלקן הן: השוואת מחירים עוזרת לך למצוא את ספק השירות הטוב ביותר עבור הצרכים שלך. כמו כן, השוואת מחירים עוזרת לך למצוא את החברות המומלצות ביותר בענף. ולבסוף, השוואת מחירים עוזרת לך להפיק את המרב מהתקציב שלך.

איתור נזילות

סוג הנזילה לאיתורטווח מחיריםהערות
נזילה בצנרתהחל מ-950 ש"ח
נזילה בקירותהחל מ-950 ש"ח
איתור נזילה עם מצלמה תרמיתהחל מ-850 ש"חשימוש יעיל בטכנולוגיה על מנת לגלות נזילות ללא צורך בשבירת קירות
נזילה בגגהחל מ-900 ש"ח
נזילה בחצרהחל מ-1100 ש"ח
איתור רטיבותהחל מ-1000 ש"חרטיבות בקירות חיצוניים, פנימיים, גגות או איתור מקור הלחות

בדיקות אינסטלציה

סוג הבדיקהטווח מחיריםהערות
בדיקת איטום קירותהחל מ-1,100 ש"חקירות חיצוניים
בדיקת איטום קירותהחל מ-900 ש"חקירות בתוך הבית
בדיקת איטום לגגהחל מ-25 ש"חמחיר למטר רבוע
בדיקת לחות החל מ-950 ש"ח
בדיקת צנרת ביובהחל מ-150 ש"ח

איתור נזילות בתוך שימוש בכלים טכנולוגיים - מחירון

סוג הכליטווח מחיריםהערות
שימוש במד לחץהחל מ-400 ש"חאיתור באמצעות מדידת לחץ
שימוש במערכת אקוסטיתהחל מ-1,350 ש"חאיתור באמצעות סאונד
שימוש במצלמה טרמיתהחל מ-1,150 ש"חאיתור באמצעות טמפרטורה
בהרבה מקרים חוסך שבירה מיותרת של קירות או הרמת מרצפות

צילום קווי ביוב

סוג העבודהטווח מחיריםהערות
צילום קווי ביובהחל מ-1,450 ש"ח
איתור תשתיותהחל מ-2,100 ש"חתלוי בסוג התשתיות
תלוי בגודל התשתיות
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!