סומסום רטוב מתחת לריצוף

לא תמצאו מחירים טובים יותר באינטרנט! נסו אותנו!

אז מה היה לנו בכתבה:

סומסום רטוב מתחת לריצוףסומסום רטוב מתחת לריצוף הוא דבר מסוכן מאוד שמצריך טיפול מהיר ככל הניתן. רטיבות היא תופעה נפוצה שעלולה לגרום נזקים רבים למבנה ואף לבריאות האנשים שמתגוררים במבנה. לכן, במידה שיש סומסום רטוב מתחת לריצוף חשוב מאוד לטפל בו במהירות. כיצד נגרם סומסום רטוב מתחת לריצוף וכיצד נטפל בו? המאמר הבא הוא בשבילכם. 

מה זה סומסום?

לפני שנסביר על סומסום רטוב  נסביר מהו בכלל סומסום. סומסום הוא אחד מהחומרים המשמשים כתשתית לריצוף. הסומסום הוא למעשה אבני חצץ גרוסות ובעקבות הדמיון שלו לזרע השומשום הוא קיבל את הכינוי. 

מדוע משתמשים בסומסום?

לסומסום תכונות שונות שהופכות אותו למומלץ לשימוש בעיני קבלנים רבים. כאשר משתמשים בסומסום מקבלים פתרון מצוין עבור ניקוז מים מתחת לריצוף. הסומסום למעשה סופג את הרטיבות שחודרת מתחת לריצוף. 

כלומר, משתמשים בסומסום בזכות היתרונות הרבים שלו. בהם- 

  • ספיגת רטיבות
  • מתאים לשימוש במשטחי ריצוף חיצוניים כמו הגינה או המרפסת
  • משקל סיגולי נמוך
  • משמש כמצע למילוי וליישור האדמה
  • מהווה בסיס להתקנת דשא סינטטי, דק, חיפויים ועוד. 

מה הבעיה בסומסום רטוב מתחת לריצוף?

ישנם מקרים בהם מצע הסומסום עלול להירטב. זה קורה בעקבות חשיפה לכמויות גדולות של מים. לדוגמא, אם יש פיצוץ בצנרת, יכול להיות סומסום רטוב מתחת לריצוף. במקרים בהם הסומסום רטוב מתחת לריצוף, קשה לייבש אותו מאחר שהריצוף מונע מהמים להתאדות. בעקבות כך המים הכלואים נספגים בסומסום ובהמשך גם מחלחלים לקירות הבית. כאשר זה קורה, הרטיבות נשמרת ועלולה לגרום לנזקים חמורים למבנה ואף לבריאות של השוהים במבנה.

סומסום רטוב מתחת לריצוף עלול לגרום לסדקים ואף שברים במבנה. הרטיבות עלולה לגרום נזקים חמורים לבטון, לתשתיות הבית, למערכת החשמל, לציוד, לרהיטים וכיוצא בזה. בנוסף בעקבות הרטיבות עלולים להתפתח טחב ופטריות שמסכנים את הבריאות באופן משמעותי. בעקבות כך המבנה עלול להפוך למסוכן ולא יציב והשוהים במבנה עלולים לפתח בעיות נשימתיות וזיהומים. 

כאשר יש סומסום רטוב חשוב מאוד לטפל בו במהירות. במצב כזה יש לבצע ייבוש במהירות האפשרית על מנת למנוע מהתפתחות של נזקים ומהחמרתם. 

כיצד נזהה סומסום רטוב מתחת לריצוף?

לא תמיד מבחינים שהייתה הצפה בבית ושהסומסום רטוב . בסופו של דבר מדובר באזור נסתר מהעין שמכוסה על ידי ריצוף. עם זאת, קיימים סימנים שונים שיכולים לעזור לנו לזהות סומסום רטוב מתחת לריצוף- 

  • רטיבות קפילארית

הסימן הראשון לזיהוי סומסום רטוב הוא רטיבות קפילארית. אך מה זה אומר?

לאחר שהייתה הצפה, מכל סיבה, נשארים מים כלואים מתחת לריצוף. במצב כזה המים הכלואים מתחת לריצוף לא יכולים להתאדות והסומסום לא מסוגל להמשיך לספוג אותם. בעקבות כך המים מתחילים לחלחל מעלה אל קירות הבית. כלומר, רטיבות קפילארית מתארת מצב בו המים מתחת לריצוף מתחילים לחלחל מעלה אל קירות הבית. רטיבות קפילארית באה לידי ביטוי בסימנים שונים כמו סימני רטיבות על הקיר, קילופים או התנפחות של הקיר. 

לכן, במידה ואתם מבחינים ברטיבות קפילארית, כנראה שיש לכם סומסום רטוב מתחת לריצוף.

  • אבקה לבנה על הרובה

סימן נוסף לזיהוי סומסום רטוב מתחת לריצוף הוא כאשר מופיעה אבקה לבנה על הרובה. רובה הוא חומר האיטום שנמרח בין המרצפות. כאשר יש מים כלואים מתחת לריצוף, עלולה להופיע אבקה לבנה על גבי הרובה. הדבר מעיד על מים כלואים או על מים שמנסים לצאת דרך הריצוף. 

לכן, במידה שאתם מבחינים באבקה לבנה על הרובה כנראה שיש לכם סומסום רטוב.

  • רטיבות בתקרה של השכנים

הסימן הזה רלוונטי לאנשים שגרים בבניינים משותפים. כאשר יש סומסום רטוב מתחת לריצוף, המים הכלואים עלולים לגרום לרטיבות בתקרה של הדירה מתחת. במידה שהשכנים מלמטה מתלוננים על רטיבות בתקרה שלהם, כנראה שהסיבה לכך היא פיצוץ בצנרת של הדירה מעל. במצב כזה עלול להיגרם נזק חמור למבנה כולו ולכן יש לטפל ברטיבות מהר ככל הניתן. 

  • חשבון מים גבוה מהרגיל

הסימן האחרון שעלול להעיד על סומסום רטוב מתחת לריצוף הוא חשבון מים גבוה מהרגיל. אם אתם מקבלים חשבון מים גבוה מהחשבון שאתם רגילים לקבל ואין שינוי בצריכת המים שלכם, כנראה שהיה פיצוץ בצנרת. במצב כזה יש לבדוק האם הסומסום רטוב מתחת לריצוף ואם כן חשוב לטפל בכך במהירות. 

כיצד נייבש סומסום רטוב מתחת לריצוף?

כפי שציינו, במידה שיש סומסום רטוב מתחת לריצוף יש לייבש אותו במהירות האפשרית על מנת למנוע נזקים למבנה. יש שתי שיטות מרכזיות המאפשרות לייבש סומסום רטוב מתחת לריצוף-

  • ייבוש טבעי- ייבוש טבעי הוא השיטה בה היו משתמשים בעבר. על פי שיטה זו, על מנת לייבש סומסום רטוב מתחת לריצוף יש לתת למים הכלואים להתייבש באופן טבעי. אך מאחר שהריצוף מונע מהמים להתאדות ולהתייבש, היה צורך בפתיחה של מספר מרצפות. לאחר שפותחים מספר מרצפות המים יכולים להתאדות ולהתייבש באופן טבעי. מדובר בשיטה בעייתית שלא תמיד פועלת באופן אפקטיבי מאחר שתלויה במידת הרטיבות ובהתפשטות שלה. כמו כן יש לקחת בחשבון שבפתיחת המרצפות חלק מהן עלולות להישבר. 
  • ייבוש עם מכונה- ייבוש עם מכונה הוא שיטה חדשה המשמשת כיום למקרים בהם יש מים כלואים והסומסום רטוב מתחת לריצוף. מדובר בטכנולוגיה המאפשרת לייבש את המים הכלואים על ידי מכונה ללא צורך בהרמת מרצפות או בשבירה שלהם. על פי שיטה זו, נעזרים במכונה ששואבת את המים על ידי וואקום. לאחר שאיבת המים, המכונה מייבשת את הסומסום הרטוב על ידי אמצעים שונים כמו מפוחי אוויר או הולכת חום. ייבוש עם מכונה נחשב לשיטה היעילה ביותר שלא מסכנת את הריצוף שלנו ומשאירה את הבית כמו שהוא. עם זאת, יש לקחת בחשבון שמדובר בשיטה שאורכת זמן ממושך יחסית שאורך בין שבועיים לחודש וחצי. אך מדובר במכונה שקטה שמאפשרת לדיירי הבית להתנהל רגיל. 

איתור נזילות

סוג הנזילה לאיתורטווח מחיריםהערות
נזילה בצנרתהחל מ-950 ש"ח
נזילה בקירותהחל מ-950 ש"ח
איתור נזילה עם מצלמה תרמיתהחל מ-850 ש"חשימוש יעיל בטכנולוגיה על מנת לגלות נזילות ללא צורך בשבירת קירות
נזילה בגגהחל מ-900 ש"ח
נזילה בחצרהחל מ-1100 ש"ח
איתור רטיבותהחל מ-1000 ש"חרטיבות בקירות חיצוניים, פנימיים, גגות או איתור מקור הלחות

בדיקות אינסטלציה

סוג הבדיקהטווח מחיריםהערות
בדיקת איטום קירותהחל מ-1,100 ש"חקירות חיצוניים
בדיקת איטום קירותהחל מ-900 ש"חקירות בתוך הבית
בדיקת איטום לגגהחל מ-25 ש"חמחיר למטר רבוע
בדיקת לחות החל מ-950 ש"ח
בדיקת צנרת ביובהחל מ-150 ש"ח

איתור נזילות בתוך שימוש בכלים טכנולוגיים - מחירון

סוג הכליטווח מחיריםהערות
שימוש במד לחץהחל מ-400 ש"חאיתור באמצעות מדידת לחץ
שימוש במערכת אקוסטיתהחל מ-1,350 ש"חאיתור באמצעות סאונד
שימוש במצלמה טרמיתהחל מ-1,150 ש"חאיתור באמצעות טמפרטורה
בהרבה מקרים חוסך שבירה מיותרת של קירות או הרמת מרצפות

צילום קווי ביוב

סוג העבודהטווח מחיריםהערות
צילום קווי ביובהחל מ-1,450 ש"ח
איתור תשתיותהחל מ-2,100 ש"חתלוי בסוג התשתיות
תלוי בגודל התשתיות
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!