ייבוש רטיבות גדולה 

לא תמצאו מחירים טובים יותר באינטרנט! נסו אותנו!

אז מה היה לנו בכתבה:

ייבוש רטיבות גדולה רטיבות היא גורם חשוב מאוד בקביעת איכות של רצפה ותשתיות. ניתן למדוד את הלחות והרטיבות באמצעות מד לחות, כאשר מד הלחות הוא המכשיר המשמש למדידת כמות הלחות בעץ, בטון או חומרים אחרים. מה קורה כאשר צריך ייבוש רטיבות גדולה מתחת לרצפה או במקום אחר? המשיכו לקרוא, כל המידע החשוב לפניכם. 

מד לחות משמש לאיתור אזורים שבהם מים עלולים לחדור פנימה ולגרום נזק למבנה. אבל לא פעם, יש צורך להפעיל מצלמות תרמיות למטרת איתור נזילות מים ואיתור נזילה תת רצפתית. מדי לחות משמשים בדרך כלל לבדיקת עץ, בטון, כאשר מצלמה תרמית תשמש בד"כ לאיתור נזילות מים בקירות, במרתפים ומתחת למרצפות. זכרו, רטיבות תת רצפתית היא בעיה רצינית שעלולה להוביל לצמיחת עובש וטחב. חשוב לבעלי בתים לדעת כיצד לזהות את הבעיה ומה הם יכולים לעשות למטרת ייבוש רטיבות גדולה בנכס.

מה השלב הראשון שצריך להכיר? ייבוש רטיבות גדולה 

השלב הראשון בהתמודדות עם רטיבות תת רצפתית הוא זיהוי הגורם לבעיה. רטיבות תת רצפתית יכולה להיגרם ממספר דברים שונים, כגון: מפלס מי התהום עלה גבוה מדי, מערכת הניקוז נחסמה, משאבות מים תקולות או ניזוקות, נזילה במרתף ועוד. 

בסופו של דבר, רטיבות תת רצפת היא כמות המים הקיימת בתת הרצפה. זה יכול להיגרם ממספר גורמים, כגון עיבוי, לחות ודליפות. בעיות רטיבות הן אחד הנושאים הגדולים ביותר שבעלי בתים צריכים להתמודד איתם. ישנם סימנים רבים המעידים על הימצאות רטיבות בבית.

חלק מהסימנים של רטיבות תת רצפתית כוללים:

ריח מעופש בבית, שלרוב מלווה במרתף רטוב. כמו כן, תוכלו להיתקל גם בצמיחת עובש בתקרות, קירות ורצפות. זאת ועוד, רטיבות ולחות בבית עשויים להוביל לעיבוי על חלונות וקירות במזג אוויר לח. אם לפתע תתחילו לשמוע צליל של מים זורמים בצינורות או טפטוף מתקרה או קירות, זה גם כן סימן לרטיבות בבית ונזילות. 

– כתמים רטובים על רצפות או שטיחים, העלולים להיות מלווים בצמיחת עובש או התקלפות צבע – סימנים לצורך של ייבוש רטיבות גדולה גם כן. עם זאת, יש לזכור כי הסימנים של רטיבות תת רצפתית הם לרוב עדינים מאוד. לעתים קרובות הסימן היחיד הוא ריח מעופש או רטיבות על הקירות התחתונים או הרצפה. אם מדובר על רטיבות מסיבית, אתם תוכלו לראות אותה בד"כ במו עיניכם. אם אתה מבחין באחד מהסימנים הללו, עדיף להזמין מומחה שיעריך את הבעיה וימליץ על פתרון. יכול להיות שהבית שלך פשוט זקוק לאוורור טוב יותר, או שיש בעיה מהותית יותר עם מערכת האינסטלציה שלך.

יש רטיבות מעל הבלטות? ייתכן שזהו רק קצה הקרחון! 

זכרו, רטיבות על פני הרצפה היא סימן של רטיבות מתחת. אם אתה יכול לראות קצת מים על פני השטח, זה אומר שכבר יש לחות מתחת לפני השטח. ואם המים הגיעו עד מעל הבלטות בכמויות, כנראה שאתם צריכים ייבוש רטיבות גדולה באמצעות הכלים המתאימים כמו משאבות חום תעשייתיות ומקצועיות. 

אם שמתם לב לסימנים כלשהם של צמיחת עובש, סביר להניח שיש בעיה עם רטיבות בריצוף שלכם. ואם אכן יש לכם רטיבות בבית, בלי לחץ. בסופו של דבר, רטיבות היא תופעה טבעית בכל בית. הלחות המצטברת על הקרקע או הרצפה יכולה להיגרם ממספר גורמים שונים, כאשר כולם ככללותם ברי תיקון. 

מה הסיבה להצטברות רטיבות בבית? 

הסיבה השכיחה ביותר להצטברות רטיבות היא נזילה, שיכולה להגיע מצינור דולף, חלון פתוח או מזגן. בחורף, רטיבות עלולה להיגרם גם מצינורות שיש בהם מים קפואים. על מנת לייבש כמויות גדולות של לחות ולמנוע את חזרתה, על בעלי הבית לקחת בחשבון את כל הבעיות שעלולות לגרום למים להצטבר ולתקן אותן בהקדם האפשרי.

רטיבות עלולה לגרום לבעיות לבעלי בתים ולבעלי עסקים. זה יכול להוביל לעובש, טחב ואפילו נזק מבני, לבעיות בריאותיות ועוד. מעבר למה שציינו עד כה, רטיבות תת רצפתית נגרמת ממגוון גורמים. אלו כוללים: בידוד גרוע, נזילות בצנרת או מקורות מים אחרים שדולפים לתוך הבית או המשרד (למשל, מדיח כלים), אוורור לא מספיק (למשל, מאוורר אמבטיה לא עובד), שימוש במכשירי אדים ללא ניקוז מספק ועוד. 

מה כולל התהליך של ייבוש רטיבות גדולה? 

ייבוש רטיבות גדולה הוא תהליך שניתן להשתמש בו כדי להסיר לחות ומים מהרצפה. התהליך יעשה שימוש במכונה השואבת את הלחות והנוזלים מהרצפה. תהליך זה ייקח זמן ומאמץ, אך זוהי אחת הדרכים היעילות ביותר להיפטר מכמויות גדולות של מים תוך זמן קצר.

רטיבות במרתף ובאופן כללי, היא בעיה נפוצה איתה מתמודדים בעלי בתים. חשוב לזהות מהיכן מגיעה הלחות, כדי שתוכל למנוע את החמרתה. אם אתם מקבלים סיוע מקצועי בכך, אתם פועלים נכון. עם הכלים הנכונים, תוכלו להחזיר את הנכס לקדמותו ולמצבו החדש והיבש. השלב הראשון בייבוש רטיבות הוא לאתר ולזהות את כל מקורות המים בבית או בנכס ובסביבתו. זאת, תוכלו לעשות בעזרת אנשי מקצוע בתחום איתור נזילות ותיקון נזילת מים, ייבוש תת רצפתי וכו'. 

איתור נזילות

סוג הנזילה לאיתורטווח מחיריםהערות
נזילה בצנרתהחל מ-950 ש"ח
נזילה בקירותהחל מ-950 ש"ח
איתור נזילה עם מצלמה תרמיתהחל מ-850 ש"חשימוש יעיל בטכנולוגיה על מנת לגלות נזילות ללא צורך בשבירת קירות
נזילה בגגהחל מ-900 ש"ח
נזילה בחצרהחל מ-1100 ש"ח
איתור רטיבותהחל מ-1000 ש"חרטיבות בקירות חיצוניים, פנימיים, גגות או איתור מקור הלחות

בדיקות אינסטלציה

סוג הבדיקהטווח מחיריםהערות
בדיקת איטום קירותהחל מ-1,100 ש"חקירות חיצוניים
בדיקת איטום קירותהחל מ-900 ש"חקירות בתוך הבית
בדיקת איטום לגגהחל מ-25 ש"חמחיר למטר רבוע
בדיקת לחות החל מ-950 ש"ח
בדיקת צנרת ביובהחל מ-150 ש"ח

איתור נזילות בתוך שימוש בכלים טכנולוגיים - מחירון

סוג הכליטווח מחיריםהערות
שימוש במד לחץהחל מ-400 ש"חאיתור באמצעות מדידת לחץ
שימוש במערכת אקוסטיתהחל מ-1,350 ש"חאיתור באמצעות סאונד
שימוש במצלמה טרמיתהחל מ-1,150 ש"חאיתור באמצעות טמפרטורה
בהרבה מקרים חוסך שבירה מיותרת של קירות או הרמת מרצפות

צילום קווי ביוב

סוג העבודהטווח מחיריםהערות
צילום קווי ביובהחל מ-1,450 ש"ח
איתור תשתיותהחל מ-2,100 ש"חתלוי בסוג התשתיות
תלוי בגודל התשתיות
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!