ייבוש חול רטוב

לא תמצאו מחירים טובים יותר באינטרנט! נסו אותנו!

אז מה היה לנו בכתבה:

התהליך המלא והנכון של ייבוש חול רטובייבוש חול רטוב

נזילה מתחת לריצוף או חלחול של מים בעקבות הצפה אל מתחת לרצפה, מתרחשת לעיתים קרובות ללא ידיעתנו. לוקח זמן רב עד אשר אנו מסוגלים לזהות בכלל את התקלה ולרוב נתוודע אליה רק לאחר שנראה בעיננו את סממני הנזק עצמו שכבר התרחש. בפועל, הרחק ובאופן סמוי מן עיננו, זורמים מים רבים מתחת לריצוף ומכסים ונספגים במצע החול או החצץ הגרוס- השומשום, עליהם מונחים הרצפות. למעשה, ישנה רטיבות מתחת לריצוף בלי יכולת להתאדות באופן טבעי.

בפועל הם נעולים ולכודים אבל אינם עומדים במקום. גם אם נסגור את מקור הנזילה, המים שנספגו כבר בחול או במצע, מתחילים לנוע כלפי מעלה ומטה מכרסמים ומעכלים את תשתיות הבניין, החשמל והתקשורת ומנגד, יוצרים פיצוצים, נפיחויות, קילופים, טחב ועובש על הקיר בבית, כאשר האחרונים גם פוגעים בבריאות השוהים ברחבי הבית. לכן קיימת חשיבות לבצע תהליך ייבוש חול רטוב ויפה שעה אחת קודם.

ייבוש חול רטוב בשיטה הנושנה

ייבוש חול רטוב מתחת לריצוף נחשב לאתגר משמעותי ביותר, שכן החול או השומשום לוכדים וסופגים לחות רבה אך הם נמצאים במקום שאינו נגיש וגם שטח הספיגה יכול להיות גדול במיוחד (זכרו, המים נעים ממקום למקום ומלחלחים אזורים סמוכים נוספים, גם לאחר שהזרימה נעצרה).

בעבר, שלטה השיטה של הרמת הרצפות, פשוטו כמשמעו. היו עוקרים חלקים נרחבים מן הריצוף ואז חושפים את החול הרטוב לשמש ולאוויר הפתוח ומחכים שהוא יתייבש בצורה טבעית. למרות שתראו כיום אינסטלטורים לא מקצועיים משתמשים עדיין בשיטה זו, היא נחשבת כלא רלוונטית ומקצועית מכמה סיבות. ראשית, הזמן הרב שלוקח לביצוע היבוש הטבעי. עדיין, החול והריצוף אינם בחוץ ואינם חשופים לשמש ישירה, כך שהתהליך לוקח זמן עצום וכלל לא מובטחת האפקטיביות שלו.

בנוסף, בכל אותו זמן רב של תהליך הייבוש, הבית אינו יכול לתפקד כרגיל. לפחות לא בחלק בו מתבצע הייבוש. אי אפשר לדרוך על הרצפה וכל החלל כולו מושבת. ולבסוף, יש את העניין הכספי: עקירת רצפות גורמת לנזק רב, כזה שנדרשים הוצאות רבות כדי לתקנו וגם זאת במידה ומצאתם בדיוק את אותו סוג ריצוף וצבע שעקרתם, אחרת כנראה תצטרכו לרצף מחדש שטח גדול הרבה יותר, בשם האחידות.

ייבוש חול רטוב בשיטה המתקדמת

כל הבעיות הנ"ל, הביאו לכך שפותחו כלים ומכשירים מתקדמים לטיפול נקי, מהיר ויעיל יותר בכל הנוגע לייבוש חול רטוב. מכונות היבשנים  הן כלים המבצעים יניקת לחות המושכות את האוויר הלח באמצעות צינור הולכה שמוחדר מתחת לריצוף, דרך נקודה קטנה אותה קודחים או חורצים בין המרווחים של האריחים. אין צורך לעקור רצפות רבות. הקידוח הוא קטן וניתן לתיקון מהיר ולרוב נערך מתחת לרהיטים (למשל מתחת למיטה) או בחלק מוסתר אחר. המכונה עצמה משלבת לצד יניקת הוואקום גם עיבוי, חום מוקרן הגורם לאידוי מואץ של הלחות.

לבדוק ולהיווכח בהתקדמות הייבושטיפול בייבוש מתחת לריצוף

היתרון הגדול של מכונות אלה הוא בכך שהן מהירות יותר, נוחות יותר, וגורמות הרבה פחות נזק ועם זאת, יעילות ומבטיחות תוצאות אפקטיביות לטיפול בייבוש תת רצפתי. למעשה, התקדמות או סיום התהליך כולו ניתן למדידה אמפירית מוכחת. דרך החורים דרכם מוחדרים צינורות היניקה, לוקחים כמה פעמים לאורך התהליך כולו, דגימות של חול רטוב ובאמצעות שליחה למעבדה או בבידוק במכשירים מתקדמים המצויים ברשות המפעילים, בודקים את אחוזי הלחות שבהם.

התקן הישראלי מורה, כי הלחות המקסימלית המותרת במצע השומשום עומדת על 3 אחוזים ובמצע המבוסס על חול – 6 אחוזים במקסימום. אם התוצאות המתקבלות הן גבוהות יותר, הרי שנדרש להמשיך בתהליך האידוי והיבוש. רק כאשר התוצאות ירדו אל התקן המותר, נוכל למעשה לסיים בבטחה את התהליך כולו ורק אז לגשת לכל הנושא של אטימת החורים הקטנים והשבת הסדר על כנו.

מחיר מהירות ושקטייבוש מתחת לריצוף המלצות

מכונות ייבוש חול רטוב מהירות מאוד, ודאי מול השיטה של פעם בהם הרמנו את כל הרצפות. אבל עדיין, כחלק מהתלות בעומס הרטיבות, עוצמת השאיבה וכן גודל והיקף המקום הרטוב, נדרשים לעיתים גם שבועות כדי להגיע לייבוש איכותי. לרוב תחילת התהליך יש צורך בהשכרת יבשנים, כאשר את קביעת המיקום האידיאלי ואת ההתקנה הראשונית מבצעים המומחים ולאחר מכן המכונה נשארת לעבוד ברקע באופן עצמאי על בסיס טיימר, כאשר גם אתם יכולים לנתקה במידה ותרצו. במקרים כאלו, ניתן להגיע לתמחור גלובלי, המשקף בצורה נוחה יותר את העלות פר זמן שימוש.

דבר אחד שחשוב לשים לב: איכות המכונה נקבעת לא רק על פי עוצמת השאיבה, החשובה כשלעצמה אלא גם באפשרות לשהות ולהתנהל כרגיל לצידה וזה מתייחס בעיקר לנושא הרעש המופק ממנה. למעשה, דרשו לקבל מכונות מושתקות ולא להתפתות למחירים זולים מאוד על מכונות שיפריעו לכם לכל אורך הדרך.

'DRY ייבוש נזקי הצפות' הינה חברת אינסטלציה, איתור נזילות והשכרת מכונות מתקדמות של ייבוש חול רטוב. נשמח לסייע לכם ולייעץ בכל שאלה ולהציע מחירים הוגנים ונוחים.

חשיבותו של ייבוש חול רטוב מתחת לריצוף

אם תגלו בביתכם סימנים של רטיבות בקיר או מתחת לרצפה, למשל כשתבחינו במשקופים מתנפחים, קירות פנימיים נסדקים, מתקלפים או מתכסים בכתמי עובש ובריח טחב – הרי שסביר ותיבהלו מאוד ובצדק. רטיבות, הצפות שחדרו למעבה הריצוף או נזילות מים, מביאות עימם שלל צרות ויש צורך בשיקום נזקי המים הן בתחום האסתטי, הן בתחום תחזוקת הבית והן בתחום הבריאותי.

רובנו, כאמור, מכירים זאת ולכן נרוץ ונפנה למאתר נזילות ואינסטלטור מומחה, שימצאו את התקלה ויפתרו אותה, גם אם הדבר דורש עקירת רצפות או שבירת קיר. וזה בסדר גמור, כי למרות שקיימות כיום שיטות מתקדמות יותר לאיתור וטיפול בנזילות, העיקר מבחינתנו הוא לסיים מהר עם העבודה. ולמעשה, בדיוק בסיום עבודת התיקון, מתחילה הבעיה הגדולה האמיתית שלנו. שילמנו ואנחנו מרוצים מהתיקון אבל רובנו איננו מודעים לכך, שסתימת ותיקון הרצפות או הקיר, הצביעה מחד וכל עבודות הגמר, מונעת מאיתנו להגיע לחלק הנוסף והחשוב מאוד של פתרון כולל, זה המתרחש על ידי ייבוש חול רטוב .

מה לעזאזל קורה כאן?

מהר מאוד נגלה שוב על הקיר או על הרצפה את אותם סימני עובש בקירות והקיר ישוב להתנפח ולהתקלף. גם הרצפות יתחילו לשקוע. רגע, מה קורה כאן? הרי תקנו את התקלה? הרי אם נרוץ לשעון מד המים, נראה שאין שום נזילה או פיצוץ. ובכן התשובה היא, כי לא באמת דאגתם לבדוק את רמת הרטיבות שנותרה תחת הרצפה בעקבות הנזילה, ומבלי לבצע את הפעולה החשובה של ייבוש חול רטוב מתחת לריצוף.  וזהו, רבותי וגבירותי- טעות קריטית.

בדיקת הלחות ותהליך ייבוש חול רטוב מתחת לריצוף

ייבוש חול תחת הריצוף

כאמור, אף על פי שהתקלה עצמה תוקנה, חייבים לבצע עוד 2 פעולות חשובות נוספות, כדי שהנזקים לא ימשיכו. אמת, שלבים אלו כרוכים בהוצאה כספית נוספת, שהינו שמחים לוותר עליה, אך למעשה, הימנעות מהם, תגדיל לא רק את ההוצאות העתידיות שלנו אלא גם את הסכנה הבריאותית למשפחתנו ותערער את היציבות של המבנה כולו.

את התקלה אכן סידרנו אך עד שגילינו אותה (נזילה יכולה לקרות שבועות רבים עד שנזהה אותה) ועד שטיפלנו בה, היא הספיקה לגרום להצטברות גדולה של מים ונצטרך טיפול בייבוש רטיבות כלואה. לרוב, לא נראה בעין את האגם הקטן שנוצר לנו מתחת לרצפה. במידה והינו מרימים את כל הרצפות (ממש לא מומלץ), הינו כן מצליחים להבחין ממש בהצטברות המים אבל לפעמים הינו רואים רק חול רטוב או מן חצץ מבריק ולח. זוהי למעשה הרטיבות שנשארה מהצפת המים והיא כרגע נספגה בתוך המצע שמתחת לרצפות.

הבעיה ברטיבות כלואה

רטיבות כלואה זו שמתחת לרצפה לא עומדת להסתלק באופן טבעי. היא כלואה במקום לח מטבעו וסמוי מן השמש היכולה לאדות אותה. היא אומנם לא תלך ותסתלק מעצמה אבל היא כן תלך ותפלס לה דרך אל מקומות אחרים בהם היא תוכל להזיק לבית וליושביו. זוהי דרכם של המים, הם מנסים לנוע ממקום למקום. הם יעברו לאזורים סמוכים ומשם יטפסו אל הקירות, בתהליך שנקרא 'קאפילריות' ויגרמו שוב לנזקים. לכם אין נזילה שמוציאה כבר מים אבל לא באמת הוצאתם את המים שכבר נזלו.

אז מה ניתן לעשות?

חול רטוב מתחת לריצוף

הפעולה הטובה ביותר תהיה להזמין חברה המתמחה בייבוש  חול רטוב מתחת לרצפה, באמצעות יבשנים  – מכונות ייבוש מתקדמות. בשלב ראשון, עורכים בדיקת רמת הלחות במצע. היבשן חורץ חור קטנטן ברצפות (לא צריך להרים רצפות) דרכו מוחדרות זרועותיו ובעזרתם נוטלים דגימות של חול שנמצא מתחת לריצוף.

התקן בישראל אינו מתיר הימצאות של יותר מ-3% לחות תת רצפתית במצע ריצוף מסוג שומשום (חצץ גרוס)  ולא יותר מ- 6% במצע ריצוף מסוג חול. במידה ורמת הרטיבות חורגת מכך עלול להיווצר בהמשך נזק לרצפה ולמבנה. את החול הרטוב שולחים למעבדה או בודקים באמצעות מכשירים מתקדמים בשטח ועל פי התוצאות מתכננים את המשך הפעילות. לאורך פעולות היבוש, שלוקחת מספר רב של ימים, התהליך יחזור על עצמו ובכל פעם נרצה לראות הפחתה הדרגתית באחוזי הרטיבות.

שלב ייבוש חול רטוב מתחת לרצפה

החלק השני אותו נעשה באמצעות היבשן , הוא הייבוש התת רצפתי. גם פה לא נדרש לעקירת מרצפות וגרימת נזק רב. דרך הקידוח הקטן שעשינו, מוחדרים זרועות יניקת ואקום, הסופחים החוצה את הרטיבות בתהליך רציף. במכונות מסוימות, צמודים לצינורות גם מפיצי חום, המסייעים בתהליך האידוי וייבוש הלחות. המכונה עצמה תצטרך להישאר בחדר מס' ימים או שבועות (תלוי בגודל ההצפה ובאחוזי הרטיבות) אך כיום היא מתקדמת כל כך ואינה פולטת רעש רב ואינה מפריעה את שגרת היום בבית. בסיום התהליך ועם ירידת רמת הלחות אל מתחת לתקן המקסימלי, ניתן יהיה לתקן את הנזקים, לחטא היטב מפני העובש ולהגיע לפתרון מושלם.

'DRY ייבוש נזקי הצפות' יסייעו לכם בפתרון כל בעיה הקשורה בנזילות והצפות כולל השכרת יבשנים מתקדמים בתהליך ייבוש חול רטוב מתחת לרצפה.

איתור נזילות

סוג הנזילה לאיתורטווח מחיריםהערות
נזילה בצנרתהחל מ-950 ש"ח
נזילה בקירותהחל מ-950 ש"ח
איתור נזילה עם מצלמה תרמיתהחל מ-850 ש"חשימוש יעיל בטכנולוגיה על מנת לגלות נזילות ללא צורך בשבירת קירות
נזילה בגגהחל מ-900 ש"ח
נזילה בחצרהחל מ-1100 ש"ח
איתור רטיבותהחל מ-1000 ש"חרטיבות בקירות חיצוניים, פנימיים, גגות או איתור מקור הלחות

בדיקות אינסטלציה

סוג הבדיקהטווח מחיריםהערות
בדיקת איטום קירותהחל מ-1,100 ש"חקירות חיצוניים
בדיקת איטום קירותהחל מ-900 ש"חקירות בתוך הבית
בדיקת איטום לגגהחל מ-25 ש"חמחיר למטר רבוע
בדיקת לחות החל מ-950 ש"ח
בדיקת צנרת ביובהחל מ-150 ש"ח

איתור נזילות בתוך שימוש בכלים טכנולוגיים - מחירון

סוג הכליטווח מחיריםהערות
שימוש במד לחץהחל מ-400 ש"חאיתור באמצעות מדידת לחץ
שימוש במערכת אקוסטיתהחל מ-1,350 ש"חאיתור באמצעות סאונד
שימוש במצלמה טרמיתהחל מ-1,150 ש"חאיתור באמצעות טמפרטורה
בהרבה מקרים חוסך שבירה מיותרת של קירות או הרמת מרצפות

צילום קווי ביוב

סוג העבודהטווח מחיריםהערות
צילום קווי ביובהחל מ-1,450 ש"ח
איתור תשתיותהחל מ-2,100 ש"חתלוי בסוג התשתיות
תלוי בגודל התשתיות
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!