מכשיר ייבוש תת רצפתי

לא תמצאו מחירים טובים יותר באינטרנט! נסו אותנו!

אז מה היה לנו בכתבה:

מכשיר ייבוש תת רצפתילאחרונה גיליתם סימני רטיבות משמעותיים בקירות ביתכם, וגם השכנים שגרים בקומה מתחת לדירה שלכם התלוננו על סימני רטיבות בתקרה שלהם, שזהו סימן מובהק לכך שקיימת נזילת מים משמעותית ברצפת ביתכם. כדי להבין מה עושים ואיך מטפלים פניתם לבעלי מקצוע שאמרו שככל הנראה תצטרכו להציב בביתכם מכשיר ייבוש תת רצפתי כדי לייבש את המים שנזלו מהצנרת התקולה ברצפה.

מה המשמעות של הצבת מכשיר כזה בבית, כיצד הוא יעזור לכם וכמה זה יעלה לכם? ריכזנו את כל התשובות לשאלות שוודאי מעסיקות אתכם בנושא זה במאמר הנוכחי.

מהו מכשיר ייבוש תת רצפתי?

מדובר על מכשיר ייעודי לייבוש של מים כלואים שחלחלו לעומק המרצפות בבית. מתחת לכל שכבת אריחי הריצוף יש מצע העשוי חול או שומשום שמשמש ליציבות של הרצפה, וגם מעניק שכבת איטום ובידוד מיטבית בין יסודות המבנה לרצפה עליה דורכים. כאשר מתרחשת נזילה של מים מתחת לשכבת הריצוף יש צורך להגיע למים הללו כדי לייבש אותם מהר, ובאמצעות המכשיר ניתן לעשות זאת ללא צורך בשבירה והרס של הריצוף הקיים.

מתי צריך לשים מכשיר ייבוש תת רצפתי?

השימוש במכשיר ייבוש תת רצפתי נועד כדי לייבש מים כלואים שהצטברו מתחת לריצוף כתוצאה מפיצוץ של צינור מים, זאת כאשר דיירי הבית אינם מעוניינים להרים מרצפות כדי להגיע לנזקי המים שנוצרו מתחת לרצפה שלהם. יחד עם זאת יש לזכור כי הצבה של מכשיר כזה תעשה רק לאחר שאותרה התקלה בצינור המים והיא תוקנה כראוי, כיוון שמכשיר הייבוש יעשה את עבודתו בצורה הטובה ביותר רק לאחר שנזילת המים תיפסק לחלוטין מתחת לרצפות.

כיצד להמשיך בשגרת החיים עם מכשיר ייבוש במרכז הבית?

אם בעל המקצוע הגיע לביתכם עם מכשיר ייבוש תת רצפתי, או שראיתם איך נראה מכשיר כזה בחיפוש קצר בגוגל, וודאי נבהלתם מהגודל של המכשיר והמחשבה כי הוא יהיה בביתכם במשך מספר שבועות בזמן שתגורו בבית. חשוב לציין כי המטרה של המכשיר היא לבצע ייבוש מלא של הרצפה ללא פגיעה באורח החיים של דיירי הבית, ולכן זהו הפתרון הנוח והטוב ביותר במקרה של נזילת מים ברצפה.

כדי לאפשר שגרת חיים רגילה, בעל המקצוע ידאג להציב את המכשיר במקום פינתי בבית שלא יפריע לגישה לחדרים שונים ברחבי הבית, וכן יציב את הצינורות הגמישים שיוצאים מהמכונה בחדרים בהם התגלתה רטיבות מתחת לאריחי הריצוף. כדי למנוע פגיעה במרצפות, בעל המקצוע יקדח חורים מזעריים במרצפות כדי לחבר את צינורות החימום והייבוש לרצפה וכך המכשיר יעבוד ללא הפסקה לייבוש מיטבי של המים.

באופן טבעי מכשירי ייבוש תת רצפתי עושים רעש יניקה ושאיבה, אך ניתן למצוא מכשירים איכותיים ומתקדמים המאפשרים פעולה שקטה וכך לא יפריעו לשגרת היום בבית. במידת הצורך ניתן גם לכבות את המכשיר למשך הלילה בצורה ידנית, ולהמשיך את הפעולה שלו בשעות הבוקר.

קראו עוד: ייבוש רטיבות ברצפה

האם ניתן לייבש את המים ברצפה ללא הצבת מכשיר ייבוש תת-רצפתי?

אם בכל זאת מרתיעה אתכם המחשבה על מגורים במשך מספר שבועות עם מכשיר ייבוש בבית, דעו כי קיימת אפשרות לייבוש הרצפה בצורה נוספת שנחשבת לייבוש טבעי של המים מתחת למרצפות. תהליך הייבוש הטבעי מחייב פירוק והרמה של המרצפות בבית, זאת כדי לחשוף את מצע החול/שומשום שנספג במים כתוצאה מנזילת המים שהתרחשה.

אם מדובר על נזילת מים נקודתית שלא הספיקה להתפשט לכל חללי הבית, ניתן לומר כי שיטת ייבוש זו היא נוחה ואידיאלית יותר לדיירי הבית, בפרט אם מדובר על נזילה שהתרחשה בחדר קטן או נישתי בבית כמו חדר אמבטיה או חדר שירות. מצד שני אם מדובר על נזילת מים שהתפשטה לכל חדרי הבית, ייבוש רצפה טבעי יהיה פחות אידיאלי לאלו שרוצים להמשיך להתגורר בבית במהלך פעולת הייבוש – ולכן מכשיר ייבוש תת רצפתי יהיה הפתרון הטוב ביותר במקרה כזה.

מה החשיבות בייבוש רצפה לאחר נזילת מים?

נזקי מים עשויים להיות מורכבים וקשים, במיוחד אם מדובר על מים כלואים שנמצאים מתחת לשכבת הריצוף שגם כך היא סגורה ולא מאפשרת אוורור טבעי, ולכן מצע מושלם להתפתחות לחות ועובש. בנוסף למראה לא אסתטי של נזקי רטיבות, בעיות של נזילות מים עשויות להוביל למפגעים חמורים בבריאות כתוצאה מהתפתחות עובש וגם נזקים שיכולים לפגוע ביסודות המבנה וכך בעמידותו.

קראו עוד: כמה זמן לוקח ייבוש תת רצפתי?

מה העלות של מכשיר ייבוש תת רצפתי?

העלות של הצבת מכשיר ייבוש תת רצפתי משתנה בהתאם למורכבות הנזילה, כמות המים הכלואים שנמצאים מתחת לריצוף, שטח הדירה בה התרחשה הנזילה ופרמטרים רבים נוספים. ניתן לומר כי העלות הממוצעת של מכשיר כזה נעה בין 80-130 ₪ לכל מ"ר, כאשר העלות של איתור הנזילה ותיקונה תהיה נפרדת ולא כלולה בעלות של פעולת הייבוש הדרושה.

יש לקחת בחשבון כי גם בדיקת רמת הלחות מתחת לריצוף איננה כלולה בעלות ייבוש רצפה, שזו דרושה כדי לאמוד את היקף נזקי המים וסוג המכשיר הדרוש לייבוש.

איתור נזילות

סוג הנזילה לאיתורטווח מחיריםהערות
נזילה בצנרתהחל מ-950 ש"ח
נזילה בקירותהחל מ-950 ש"ח
איתור נזילה עם מצלמה תרמיתהחל מ-850 ש"חשימוש יעיל בטכנולוגיה על מנת לגלות נזילות ללא צורך בשבירת קירות
נזילה בגגהחל מ-900 ש"ח
נזילה בחצרהחל מ-1100 ש"ח
איתור רטיבותהחל מ-1000 ש"חרטיבות בקירות חיצוניים, פנימיים, גגות או איתור מקור הלחות

בדיקות אינסטלציה

סוג הבדיקהטווח מחיריםהערות
בדיקת איטום קירותהחל מ-1,100 ש"חקירות חיצוניים
בדיקת איטום קירותהחל מ-900 ש"חקירות בתוך הבית
בדיקת איטום לגגהחל מ-25 ש"חמחיר למטר רבוע
בדיקת לחות החל מ-950 ש"ח
בדיקת צנרת ביובהחל מ-150 ש"ח

איתור נזילות בתוך שימוש בכלים טכנולוגיים - מחירון

סוג הכליטווח מחיריםהערות
שימוש במד לחץהחל מ-400 ש"חאיתור באמצעות מדידת לחץ
שימוש במערכת אקוסטיתהחל מ-1,350 ש"חאיתור באמצעות סאונד
שימוש במצלמה טרמיתהחל מ-1,150 ש"חאיתור באמצעות טמפרטורה
בהרבה מקרים חוסך שבירה מיותרת של קירות או הרמת מרצפות

צילום קווי ביוב

סוג העבודהטווח מחיריםהערות
צילום קווי ביובהחל מ-1,450 ש"ח
איתור תשתיותהחל מ-2,100 ש"חתלוי בסוג התשתיות
תלוי בגודל התשתיות
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!