מכונות ייבוש תת רצפתי

לא תמצאו מחירים טובים יותר באינטרנט! נסו אותנו!

אז מה היה לנו בכתבה:

מכונות ייבוש תת רצפתיגיליתם לפני מספר ימים שצינור מים התפוצץ בדירה שלכם, זאת לאחר שהשכנים התלוננו כי קיימת רטיבות גדולה על התקרה באזור המטבח שלכם, ומכאן ההבנה כי מדובר על צינור מים במטבח שלכם שהתפוצץ וגרם לנזק לכם ולהם. השכנים יכולים להעיד על הנזילה כתוצאה מכתם הרטיבות על התקרה, אך אתם לא רואים כל סימן לרטיבות הזו בביתכם כיוון שהמים מחלחלים מתחת לאריחי המרצפות בבית.

כיוון שמים לא יכולים לעלות דרך אריחי הריצוף, רק כעבור מספר ימים תוכלו לגלות את בעיית הרטיבות ברצפה באמצעות סימני אזהרה שונים כמו סימנים לבנים על הרובה בריצוף, חשבון מים גבוה מהממוצע, תלונות מהשכנים ואפילו סימני רטיבות שייווצרו על הקירות בביתכם. אז מה עושים במקרה של רטיבות מתחת לריצוף הבית, וכיצד מכונות ייבוש תת רצפתי מהוות את הפתרון האידיאלי לבעיה כזו? נרחיב על כך במאמר הנוכחי.

ייבוש תת רצפתי – למה ואיך?

הטיפול בבעיות רטיבות ברצפה הינו שונה ומורכב מרטיבות שמקורה בקיר, כיוון שהאריחים ברצפה מונעים את הגישה למקור הרטיבות ולרוב רק הוצאה והרס שלהם מאפשרים לפתור את הבעיה. כדי למנוע את שבירת המרצפות והפיכת כל הרצפה, קיימת אפשרות לייבש את המים שחלחלו מתחת לריצוף באמצעות מכונות ייבוש תת רצפתי.

מכונות כאלו כוללות גוף מרכזי ומספר צינורות גמישים היוצאים ממנו, כאשר אותן צינורות מוחדרים לעומק המצע שקיים מתחת לריצוף כדי לשאוב ולייבש את המים הכלואים, זאת באמצעות מספר חורים קטנים בריצוף וללא שבירה של כל האריח. את הצינורות ניתן למקם בחללים שונים במבנה על פי הצורך, כך שגוף המכשיר קולט את המים שנשאבים ובמקביל גם מפזר חום ומוציא אוויר כדי לייבש במהירות ובצורה יעילה את כל המים שחלחלו למצע החול או השומשום שנמצא מתחת לאריחי הריצוף.

מה היתרונות של תהליך הייבוש התת רצפתי?

הייבוש התת רצפתי יכול להתבצע במשך 24 שעות ביממה גם כאשר דיירי הבית נמצאים בו, ולכן תהליך זה אינו כרוך בשבירת מרצפות, חשיפת חול ולכלוך של הבית כך שהדיירים יכולים להמשיל בשגרת יומם ללא הפרעה וללא צורך במציאת פתרון דיור חלופי עד לייבוש כל המים שהצטברו מתחת לריצוף.

למרות שמכשיר הייבוש התת רצפתי מוצב במרכז הבית ושולח צינורות לחללים השונים, ניתן למקם אותו במיקום שאינו מפריע לדיירים והציב את הצינורות באזורים שונים שלא יפריעו לגישה לפתחים שונים בבית. בנוסף, הצינורות הינם גמישים מאוד, כך שהיתקלות בהם איננה משפיעה על פעולת המכונה ותהליך הייבוש.

פעולת השאיבה וייבוש של מכונות הייבוש כרוכה ברעש שעשוי להוות מטרד לדיירים, אך במכונות החדישות של היום קיים משתיק קול ייעודי המאפשר לשהות בבית גם בזמן שהמכונה פועלת. בשעות הלילה קיימת אפשרות לכבות את המכשיר כדי לא להפריע לשינה של כל בני המשפחה, ולהמשיך את פעלת המכשיר בשעות הבוקר.

מה המטרה של מכונות ייבוש תת רצפתי?

מכונות ייבוש תת רצפתי נועדו לייבש את המים שהצטברו מתחת לריצוף כתוצאה מנזילת מים, כך שבאמצעותן ניתן להימנע מהרס של הריצוף הקיים וכך לחזור לשגרה בצורה מהירה ונוחה לכולם. יחד עם זאת יש להבדיל בין הפעולות השונות של מכשירי ייבוש המים המשמשים לטיפול בנזקי מים במבנים, כיוון שישנם מכונות שהתפקיד שלהם הוא לייבש את המים ואילו מכונות שתפקידם מתבסס עם ספיחת הלחות משכבת הריצוף, או מכונות שמפזרות חום ממוקד באזורים מסוימים מתחת לאריחים.

הבחירה בסוג מכונת הייבוש התת רצפתי תלויה בסוג הנזק שנגרם לרצפה כתוצאה מחלחול המים, זאת בעל מקצוע מיומן יוכל לבדוק באמצעות שימוש באמצעי בדיקה מיוחדים כמו מצלמות תרמיות, חיישני לחות ורטיבות או נטילת דגימות מהמצע שקיים מתחת לריצוף כדי לבדוק את אחוז הלחות שקיים בשטח זה.

האם ייבוש רצפה הוא הפתרון היחידי במקרה של נזילת מים?

נזילת מים מתחת לרצפה מחייבת טיפול מהיר ויעיל, כיוון שחלחול רציף של מים עשוי לגרום לנזקים בריאותיים של עובש ורטיבות, וכן גם נזקים מהותיים לאיכות וחוזק המבנה עד כדי פגיעה ביסודות. על אף שייבוש רצפה הוא הפתרון האידיאלי במקרה שמתרחשת נזילת מים מתחת לאריחי הריצוף, יש לזכור כי בטרם מייבשים את הרצפה עם מכונות מתאימות יש לטפל בבעיית הנזילה דבר ראשון כדי שתהליך הייבוש יהיה יעיל.

לכן ניתן לומר כי ייבוש רצפה עם מכונות ייבוש ייעודיות הוא הפתרון היחידי הנחוץ לאחר תיקון נזילת המים, כיוון שייבוש רצפה ללא תיקון הנזילה עשוי להיות חסר משמעות משום שהמים ימשיכו לחלחל למצע שקיים מתחת לריצוף עד שהנזילה לא תאותר ותתוקן בהתאם. 

האם שיטת ייבוש רצפה בצורה טבעית פחות טובה מייבוש תת-רצפתי ע"י מכונה?

בהרבה מקרים בעלי מקצוע מציעים לאנשים שסובלים מנזילות מים מתחת לריצוף להציב מכונות ייבוש תת רצפתיות, אך ישנם מקרים בהם שיטת ייבוש טבעית של הרצפה תהיה פרקטית יותר לעומת הייבוש התת-רצפתי. ייבוש טבעי נעשה באמצעות הרמה של מרצפות וחשיפה של המצע שקיים מתחתיהן, זאת כדי לאפשר לאוויר הטבעי לייבש את המים והלחות שנספגו במצע כתוצאה מהנזילה.

שיטה זו מומלצת רק במקרים של נזקי מים קטנים ונקודתיים מתחת לאריח ריצוף אחד או יותר, כיוון שכך תהליך הייבוש יהיה מהיר ופשוט יותר לעומת הצבה של מכשיר גדול במרכז הבית.

מכונה לייבוש תת רצפתי נקראת גם סופח לחות, מסיר לחות תעשייתי ועוד. בממוצע, מחיר מכונה לייבוש תת רצפתי ינוע בין 1,500 ₪ ל-5,000 ₪. אם זה יקר לכם ואתם סובלים מרטיבות מתחת לריצוף, ישנן חברות ייבוש תת רצפתי שיכולות לסייע לכם במחירים הרבה יותר אטרקטיביים. 

כדאי לקנות מכונת הסרת לחות אם בעיית הלחות היא רק בחדר אחד או באזור קטן, לעיתים גם במספר אזורים ומוקדים שונים בנכס. אחרת, עדיף לשכור שירות של חברת ייבוש תת רצפתי. מה כדאי לכם, לרכוש מכונה לייבוש תת רצפתי או לקבל שירות של חברה בתחום? ובכן, הכול תלוי בצרכים שלכם ובתקציב. מחיר מכונה לייבוש תת רצפתי מתחיל בממוצע ב-1,500 ₪ ונגמר בעלויות של אלפי שקלים (5,000 ₪ ומעלה). מאידך, שירות של ייבוש תת רצפתי יעלה לכם בין 80 ₪ ל-130 ₪ לכל מטר רבוע בנכס. 

לרכוש מכונת ייבוש תת רצפתי או לקבל שירות מקצועי? 

עלות העסקת חברת ייבוש תת רצפתי עשויה להיות יקרה, אך היא תהיה משתלמת כי היא יכולה לפתור את הבעיה הרבה יותר בזול מאשר מכונת הסרת לחות או מכונת ייבוש תת רצפתי. מה עדיף, לקבל שירות ייבוש תת רצפתי או לרכוש מכונה? ובכן, התשובה לשאלה זו תלויה ברמת הלחות בבית ובגודל השטח שצריך לייבש. 

אם יש הרבה רטיבות והשטח גדול מאוד, אז כנראה שכדאי לקנות מכונת הסרת לחות כי היא תפטר מהלחות ותייבש את הרצפה. עם זאת, אם אין הרבה רטיבות בבית, אז עדיף להזמין חברת ייבוש תת רצפתי. זאת, כי היא תוכל לעשות עבודה יסודית יותר ולוודא שבבית שלכם לא יהיו עובש או בעיות אחרות של טחב וריקבון. 

בעיה נקודתית של רטיבות? 

אם יש לכם בעיה נקודתית מאוד של רטיבות בנכס, כדאי להזמין חברת ייבוש תת רצפתי כשיש רטיבות מתחת לריצוף. כך תוכלו להיות בטוחים שהבעיה תיפתר בצורה מקצועית והבית שלכם יתייבש שוב. במידה שזו בעיה חוזרת, כמובן שחשוב לוודא מה מקור הנזילה ולתקן אותה. 

השירות של חברת ייבוש תת רצפתי שווה את זה, כי הוא מבטיח שהבעיה תיפתר בצורה מקצועית, והבית שלכם ירגיש כמו חדש ויריח טוב בשנית. לשיקולכם, תוכלו להשתמש במכשירים שונים כמו מכשירי אדים והסרת לחות, שהם חלקי ציוד המשמשים להסרת לחות עודפת מהאוויר. הם פועלים באמצעות מאוורר כדי להפריח אוויר חם, אשר מייבש את הרטיבות ומעבה את אדי המים באוויר החלל של הנכס.

מה יקרה אם לא נטפל בבעיית רטיבות? 

זו שאלה חשובה, שכן אם לא תדאגו לרטיבות שמתחת לריצוף, זה עלול לגרום נזק לבית שלכם. כדאי לרכוש מכונת ייבוש תת רצפתי אם יש לכם תקציב לכך, ואתם רוצים לטפל בבעיה זו בעצמכם. אם לא, אז כדאי להזמין חברת ייבוש תת רצפתי במקום. 

רטיבות מתחת לריצוף היא בעיה גדולה בבתים רבים, והיא עלולה להוביל לנזק מבני גדול אם לא נפתרת במהירות. כמו כן, חשוב לזכור גם שהרטיבות יכולה להוביל למחלות נשימה מסוימות ובעיות בריאותיות. 

ממה נובעת הרטיבות וכיצד מטפלים בה? 

רטיבות מתחת לריצוף יכולה לנבוע מכמה סיבות, אחת מהן היא שאין אוורור מתאים בבית. זה יוביל להצטברות לחות ובסופו של דבר יגרום לנזק. מסיר לחות או מזגן עשויים לעזור בהצטברות רטיבות אך לא תמיד אלו פתרונות מעשיים לבעלי בתים. פתרון פרקטי יותר יהיה להשתמש במכונת ייבוש תת רצפתי שיכולה לסייע בהסרת רטיבות מפני השטח של הריצוף לפני שהיא הופכת לבעיה. 

רטיבות מתחת לריצוף עלולה לגרום להרבה בעיות. זה יכול לגרום לרצפה להתעקם ולהתעוות. זה יכול גם להוביל לצמיחת עובש וטחב בבית, לנזקים במבנה של הנכס ועוד. זו הסיבה שכל כך חשוב לטפל בבעיה הזו בשלב מוקדם לפני שהיא מחמירה. ישנם פתרונות רבים בהם תוכלו להשתמש לבעיה זו כמו התקנת מכונת ייבוש תת רצפתי, שימוש במסיר לחות או שימוש במחסום אדים.

למה להשוות בין מחירים של מכונות לייבוש תת רצפתי?

הדרך הטובה ביותר להשיג את מכונת ייבוש הרצפה המתאימה לבית היא, השוואת מחירים. למותגים שונים יש נקודות מחיר שונות, לכן חשוב לקחת זאת בחשבון כאשר אתה מסתכל על התכונות והמפרטים של כל מכונה.

מכונת ייבוש רצפות היא השקעה מצוינת לכל משפחה, מכיוון שהיא חוסכת זמן וכסף על ידי הפחתת הצורך בשירותי ייבוש מרצפות. אבל יותר חסכוני מזה, יהיה לתקן את מקור הנזילה. אם בכל זאת תרצו לרכוש מכונה לייבוש תת רצפתי, יש כל כך הרבה מכונות לייבוש רצפות שקשה לדעת איזו מהן מתאימה לצרכים שלך. חשוב להשוות מחירים של מכונות לייבוש רצפות כדי שתוכלו למצוא את המתאימה. הדבר הראשון שאתה צריך לעשות הוא, לזהות איזה סוג של מכונת ייבוש רצפות אתה רוצה. ישנם סוגים שונים, חלקם מתאימים יותר לבתים גדולים יותר ואחרים לבתים קטנים יותר. במקביל, בדקו כמה עולה הדגם בין המשווקים השונים! בהצלחה! 

איתור נזילות

סוג הנזילה לאיתורטווח מחיריםהערות
נזילה בצנרתהחל מ-950 ש"ח
נזילה בקירותהחל מ-950 ש"ח
איתור נזילה עם מצלמה תרמיתהחל מ-850 ש"חשימוש יעיל בטכנולוגיה על מנת לגלות נזילות ללא צורך בשבירת קירות
נזילה בגגהחל מ-900 ש"ח
נזילה בחצרהחל מ-1100 ש"ח
איתור רטיבותהחל מ-1000 ש"חרטיבות בקירות חיצוניים, פנימיים, גגות או איתור מקור הלחות

בדיקות אינסטלציה

סוג הבדיקהטווח מחיריםהערות
בדיקת איטום קירותהחל מ-1,100 ש"חקירות חיצוניים
בדיקת איטום קירותהחל מ-900 ש"חקירות בתוך הבית
בדיקת איטום לגגהחל מ-25 ש"חמחיר למטר רבוע
בדיקת לחות החל מ-950 ש"ח
בדיקת צנרת ביובהחל מ-150 ש"ח

איתור נזילות בתוך שימוש בכלים טכנולוגיים - מחירון

סוג הכליטווח מחיריםהערות
שימוש במד לחץהחל מ-400 ש"חאיתור באמצעות מדידת לחץ
שימוש במערכת אקוסטיתהחל מ-1,350 ש"חאיתור באמצעות סאונד
שימוש במצלמה טרמיתהחל מ-1,150 ש"חאיתור באמצעות טמפרטורה
בהרבה מקרים חוסך שבירה מיותרת של קירות או הרמת מרצפות

צילום קווי ביוב

סוג העבודהטווח מחיריםהערות
צילום קווי ביובהחל מ-1,450 ש"ח
איתור תשתיותהחל מ-2,100 ש"חתלוי בסוג התשתיות
תלוי בגודל התשתיות
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!